Pagan: Control دومین محتوای الحاقی بازی Far Cry 6 است که شما را در نقش یک شرور قرار میدهد. این بار شما نقش Pagan Min، شرور اصلی Far Cry 4 و پادشاه Kyrat، را بازی میکنید. در این محتوای الحاقی شما متوجه گذشتهی Min و انگیزههای او خواهید شد. خوب یا بد، Far Cry 6 Pagan: Control بسیاری از ایدههای Far Cry 6 Vaas: Insanity را تکرار میکند. پس واکنش شما به محتوای الحاقی جدید بازی فار کرای ۶ احتمالا مشابه به محتوای الحاقی قبلی خواهد بود. در ادامه بیشتر در مورد این مکانیکها صحبت خواهیم کرد. پس با گیم پالت در این نقد و بررسی همراه باشید.
جدیدترین بسته الحاقی Far Cry 6 از یوبیسافت (Ubisoft) ما را به دوران Far Cry 4 باز میگرداند. این بسته الحاقی شامل ساختاری کاملا مشابه با محتوای الحاقی اول فار کرای ۶ است. این ساختار المانهای روگلایت را به گیمپلی جهان باز معمولی Far Cry تزریق میکند. در این چرخه باید با گشت و گذار در محیط و انجام ماموریتهای مختلف Respect کسب کنید. سپس میتوانید Respect را برای ارتقاهای دائم خرج کنید. البته هر نوع ارتقای سلاحها و تواناییهای Pagan پس از مرگ از بین خواهند رفت.
نقد و بررسی بازی Far Cry 6 Pagan: Control
این محتوای الحاقی پس از یک مقدمهی داستانی کوتاه خیلی زود وارد اکشن میشود. در این مقدمه شاهد چرخهی تصمیمگیری غلط Pagan Min تحت تاثیر خشم و در نتیجه پشیمانی او هستیم. این تصمیمات بخش عمدهی زندگی او را تعریف کردهاند. در این بین شاهد بررسی روابط Pagan Min با افرادی مثل Ajay Ghale، پروتاگونیست Far Cry 4 و پدر سوءاستفادهگرش هستیم. با توجه به محبوب بودن آنتاگونیستها در سری Far Cry، بدون شک بسیاری از طرفداران از بررسی گذشته و جزئیات زندگی Pagan Min در بازی فار کرای ۶ خشنود خواهند شد.
Control در ارائهی روایت خود کمی از Insanity موفقتر است، اما بخش عمدهی این پکیج کاملا شبیه به قبلی است. سلاحهایی که در طول بازی فار کرای ۶ به دست میآورید یکسان هستند. فقط این بار یک پوستهی صورتی و طلایی روی آنها کشیده میشود. هدف اصلی شما در طول بازی Far Cry 6 این است که بار دیگر سه قسمت از یک شی مهم را پیدا کنید.
در طول این سفر شما با موقعیتهای بسیاری برای دریافت Respect مواجه خواهید شد. ماموریتهای جانبی در این بازی به وفور یافت میشوند. برخی از آنها اطلاعاتی را در مورد گذشتهی شخصیتها در اختیار شما قرار میدهند. درهای طلایی هم مثل یک نقطهی Fast Travel دو طرفه عمل میکنند. ارتقاها در دو دستهی موقت و دائم قرار میگیرند. ارتقاهای موقت معمولا به شما یک مزیت یا آیتم قابل مصرف را اهدا خواهند کرد. برای مثال Molotov Cocktail یکی از این آیتمها است. ارتقاهای دائم هم به قدرتمندتر شدن شما در بازی فار کرای ۶ کمک خواهند کرد.
با وجود اینکه Control تجربهای کاملا شبیه به Insanity را ارائه میدهد، در این میان میتوان چند بهبود شایان ذکر را هم مشاهده کرد. جالبترین این بهبودها بدون شک نقشهی بازی است. نقشهی بازی در واقع در ذهن Pagan قرار دارد. این نقشه نسخهای عجیب و غریب از Kyrat است. نقشهی Control یکی از زیباترین نقشههای سری Far Cry و به خصوص بازی فار کرای ۶ است. ترکیب رنگبندی و معماری در این نقشه واقعا کمنظیر است. در Insanity شاهد کوسههای شناور در فضا بودیم، اما در Control تکههای یک معبد شناور را داریم که به عنوان فعالیت جانبی میتوانید آن را بازسازی کنید.
سخن پایانی
در نهایت باید گفت که داستان و سکانسهای Pagan: Controlدر بازی Far Cry 6 برای کسانی که به شخصیت Pagan Min علاقه دارند جذاب خواهد بود. با این حال اگر طرفدار Far Cry 4 نیستید یا چندان به این شخصیت علاقه ندارید، محتوای الحاقی جدید بازی فار کرای ۶ نیز نظر شما را عوض نخواهد کرد. ویژگیها و مکانیکهای بازی کاملا خالی از خلاقیت و تنوع هستند، خصوصا اگر پیش از این Vaas: Insanity را تجربه کرده باشید. Control تجربهی منحصر به فردی نیست. در عوض میتوان آن را پوستهای جدید برای Vaas: Insanity دانست.