بر اساس اطلاعات منتشر شده، بازیبازان در Horizon Forbidden West میتوانند در هر نقطه و مکانی که بخواهند صخره نوردی کنند و از آن بالا بروند. طراحی نقشه نیز نسب به قبل کمی بزرگتر شده و محتوای بسیار بیشتری نسبت به قبل دارد.
انتشار جزئیات جدید از بازی Horizon Forbidden West
به نظر میرسد که بازی جدید Horizon Forbidden West قرار است تا یکی از بهترین عناوین نسل نهم باشد و در همین راستا استودیوی گوریلا گیمز (Guerilla Games) تصمیم گرفته است تا در مورد برخی مکانیکهای جدید این بازی مانند بالا رفتن و صخره نوردی در آن صحبت کند. در طول نمایش وضعیت بازی در رویداد State Of Play سونی، الوی به سرعت از توانایی Focus برای تعیین مکان نقاطی که میتوان برای صخره نوردی از آنها استفاده کرد، استفاده میکرد.
با این حال، در عمل، وی قادر به صعود به تقریبا هر سطحی در این بازی است. کارگردان این بازی،متیس دی جانگ (Mathijs de Jonge) در مصاحبهی با رسانهی IGN فاش کرد که، از نظر عبور و مرور و مبارزه انسانی، این یکی از ایرادهای بازی Horizon Zero Dawn بود که ما میخواستیم مکانیک کلی آن را بهبود ببخشیم. و همینطور که مشاهده میکند در این بازی قادر خواهید بود تا از هرجایی صخره نوردی کرده و بالا بروید و دیگر محدودیتی نخواهید داشت.
ایشان در سنانش گفت که : ما بسیاری از سنگها، صخرهها و کنارههای کوهها را برای اینکار برنامه نویسی کردیم. اما در برههای از زمان بود که ما تصمیم گرفتیم تا وظیفهی ساخت جهان و هندسهی کلی آن را به صورت اتوماتیک به یک سیستم جدید انتقال دهیم تا خودکار ساخته شوند. بنابراین در حال حاضر در طول کل جهان بازی، همه چیز به طور کاملا خودکار ساخته میشود. این بدان معنی است که شما می توانید به هر جایی که میخواهید بروید و از هر جایی بالا بروید.
وی در ادامهی مصاحبهی خود گفت : البته این قابلیت در شهرکها و مناطق شهری محدود خواهد بود. در این مناطق بیشتر تمرکز بازی بر روی سیستم جستجو و ویژگیهای دیگر خواهد بود، اما در سایر نقاط جهان و در مناطق جنگلی هیچ محدودیتی برای بالا رفتن نخواهید داشت.
وی همچنین گفت که قابلیت تمرکز سریع و برجسته کردن نقاط برای صعود به بالا به این معنی نیست که لزوما تنها نقاط همانها هستند. وی گفت که : من فکر میکنم که برخی از مردم فکر میکنند که برای صعود باید از قابلیت تمرکز استفاده کنند، اما این درست نیست. این فقط برای ویژگی کم نوری محیط است. برای این است تا در شرایط کم نور بتوانید این نقاط را به راحتی برجسته کنید تا در واقع بتوانید آنها را بهتر ببینید. به هر حال بازیبازان میتوانند بدون استفاده از این قابلیت نیز به هر جایی که خواستند صعود نمایند.
در زمینهی طراحی جهان بازی باید گفت که بازی Horizon Forbidden West دنیای بزرگتری نسبت به نسخهی قبلی خود دارد و اگرچه که مقیاس واقعی آن هنوز مشخص نشده است، اما بیشتر بر روی محتوای زیاد آن تاکید شده است. نقشهی بازی کمی بزرگتر از نسخهی قبلی خود خواهد بود، اما باید گفت که به طور کلی تلاش استودیو بر این بوده است تا محتوای بیشتری توسعه داده شود و با ارائهی داستانهای مختلف و جذاب در سراسر نقشه، صرفا شاهد یک نقشهی بزرگ و خالی از فعالیت نباشیم.
قابلیت جستجو و اکتشاف جدید در زیر آب نیز یکی از مهمترین ویژگیهای جذابیت این بازی است. کارگردان روایی داستان این بازی، بنیامین مککاو (Benjamin McCaw) گفت که : کاوش کردن در واقع موضوع اصلی بازی است و این فقط کافی نیست که محیط زیر آب را به مخاطبان نشان دهیم. ما میخواستیم اطمینان حاصل کنیم که زیبایی محیط زیر آب نیز به زیبایی آنچه در جهان طبیعی بالای آن میبینید، خواهد بود. اما با این همه برای ما شنا کردن در زیر آب و محیط عالی آن کافی نیست و به همین دلیل غافلگیریها و جزئیات زیادی را در زیر آب نیز طراحی کردهایم که انتظار بازیبازان را میکشند.
بازی Horizon Forbidden West قرار است تا در تعطیلات 2021 میلادی به صورت جهانی منتشر شود. همچنین لازم به ذکر است که این عناون یک بازی میان نسلی خواهد بود و هم برای پلیاستیشن 4 و هم برای پلیاستینش 5 منتشر خواهد شد. همچنین میتوانید تا جدیدترین تریلر منتشر شده از این بازی را از اینجا مشاهده نمایید.
نظر شما دربارهی این بازی چیست؟چه انتظاراتی از نسخهی بعدی سری Horizon دارید؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.