بالاخره نحوه عملکرد سیستم حلقه زمانی بازی Returnal توضیح داده شد که یکی از مهمترین مکانیکهای آن محسوب میشود.
بازی Returnal بهزودی منتشر میشود. این عنوان تجربه بسیار جدیدی برای استودیوی هوسمارک بهحساب میآید چراکه برخلاف عناوین قبلی آنها، Returnal تمرکز بیشتری روی داستان و روایت دارد و البته سبک اکشن خاص این استودیو هم با آن ترکیب شده است. همانطور که احتمالا میدانید، این بازی دارای عناصر Roguelite است. شخصیت اصلی در این بازی در حلقهای زمانی گرفتار شده و باید بعد از هربار مرگ حلقه را از ابتدا آغاز کند. اما نحوه عملکرد این سیستم چگونه است؟ در ادامه توضیح میدهیم.
به لطف IGN، اکنون توضیحاتی واضح و روشن از نحوه عملکرد این سیستم داریم. این عنوان عناصر زیادی را از ژانر Roguelite قرض میگیرد. وقتی شما در بازی کشته شوید، باید حلقه زمانی را از ابتدا آغاز کنید و در همین حین فقط اسلحه کمری برای شما باقی میماند. باید دوباره آن زیستبومی که در آن کشته شدهاید را آغاز کنید و سلاحها و ارتقاها را باید دوباره بهدست آورید. البته برخی از ارتقاهای مهم و کلیدی از بین نمیروند.
یکی از تفاوتهای کلیدی Returnal با سایر عناوین سبک Ruguelite، این است که وقتی وارد یک زیستبوم جدید شوید، با هر بار مرگ شخصیت شما دوباره از همان زیستبوم حلقه را آغاز میکند. نیازی هم نیست که دوباره از اول با باسها مبارزه کنید. در عنوانی مثل Hades حتی اگر در مقابله با باس نهایی کشته شوید، باید کل بازی را از اول آغاز کنید و تمام ارتقاها حذف میشوند؛ حتی باس فایتها هم دوباره به مبارزه با شما میآیند. اما بهنظر میرسد Returnal در این زمینه ترحم بیشتری به بازیکن نشان میدهد.
بازی Returnal روز 10 اردیبهشت 1400 (30 آوریل 2021) برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.