بازی Elden Ring یکی از بزرگترین و مورد انتظارترین بازیهای سال 2021 است که بیصبرانه در انتظار جزئیات بیشتری در مورد آن هستیم. در جریان رویداد ایکسباکس در E3 2019، شاهد معرفی این بازی با یک تریلر بودیم. با این حال از آن زمان تا کنون دیگر خبری از این بازی نبوده است. همکاری جرج آر.آر. مارتین (George R.R. Martin)، نویسندهی کتاب Game of Thrones، با استودیوی سازندهی Bloodborne و Darksouls، طبعا باعث هیجان زیادی میشود. در ادامه به بررسی بازی Elden Ring پرداخته و تمام اطلاعات منتشر شده از بازی را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.
بررسی بازی Elden Ring؛ هر آنچه از این بازی می دانیم
جرج آر.آر. مارتین (George R.R. Martin) مسئول نوشتن اساطیر و پسزمینهی دنیای بازی است. با توجه به پسزمینهی او در نوشتن داستانهای فانتزی تاریک، قطعا میتوانیم انتظار اثر خاصی را در این زمینه داشته باشیم. همچنین گیمپلی بازی هم با آثار پیشین فرامسافتور (FromSoftware) متفاوت است. با وجود حفظ سیستم مبارزات دشوار، بازی تمرکز بیشتری بر روی المانهای نقشآفرینی خواهد داشت. دنیای بازی هم گسترده بوده و شاهد یک اثر جهانباز هستیم.
در تریلر بازی Elden Ring شاهد دنیای فانتزی تاریکی هستیم
جرج آر.آر. مارتین به ساخت دنیاهایی تاریک و خاکستری با شخصیتهای پیچیده معروف است. با توجه به تریلر Elden Ring، ظاهرا در این بازی هم شاهد چنین ترکیبی از فانتزی هستیم. در این تریلر گریزان و سینماتیک، شاهد چندین صحنهی جالب هستیم. از شخصیت خشمگینی که توسط چندین دست احاطه شده تا صدای شکستن شانههای شخصیتی در هم. در همین حین صدای شوم روای را میشنویم که میگوید:
آن که به ستارهها دستور داده، به زندگی والاترین زیبایی را بخشیده است. حلقهی کهن (Elden Ring). توسط شخصی یا چیزی شکسته شده است. نگو که آن را نمیبینی. به آسمان نگاه کن. میسوزد.
سپس فردی با زرهی سنگین را مشاهده میکنیم که در مقابل آسمانی زرشکی ایستاده است. پس از آن یک حلقهی طلایی به هزاران تکه تبدیل میشود. آیا این همان Elden Ring است؟ تریلر بیش از پاسخ، باعث خلق سوال میشود. با این حال میتوان گفت که مارتین دنیای غنی و پیچیدهای را خلق کرده است. زره و چکش به نمایش در آمده، ما را تا حد زیادی به یاد وایکینگها میاندازند. پس شاید بازی با الهام از افسانههای نورس ساخته شده باشد.
تاریخ عرضه و پلتفرمها
از تریلر بازی نمیتوان چیز زیادی را فهمید، اما به لطف مصاحبهی Xbox Wire با میازاکی، میدانیم که چند وقتی از آغاز توسعهی Elden Ring میگذرد. در این مصاحبه مشخص شد که توسعهی بازی کمی پس از پایان کار با بستههای الحاقی Dark Souls 3 آغاز شده است. این یعنی بازی از سال 2017 در دست توسعه بوده است. همچنین بازی فعلا برای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی تایید شده است.
داستان بازی Elden Ring
باز هم باید گفت که جز مصاحبهی Xbox Wire، منبع زیادی برای کسب اطلاعات در مورد این بازی نداریم. با توجه به روایت تریلر، حلقهی کهن یا همان Elden Ring شکسته شده است. این حلقه هر چیزی که هست، تاثیر زیادی بر روی جهان دارد. میازاکی در این باره گفته:
Elden Ring نام ایدهی مرموزی است که دنیای بازی را تعریف میکند. Elden Ring خرد شده است. اهمیت این موضوع یکی از تمهای اصلی بازی است.
خالق Dark Souls همچنین گفته که بسیاری از گفتوگوهای او با مارتین، منجر به تشکیل ایدههای اولیهی مارتین برای نوشتن اساطیر این دنیا شده است. میازاکی تایید کرده که اساطیر Elden Ring، منجر به خلق دنیایی پر از شخصیتهای جالب و درام شده است. ضمنا قرار است شاهد المانهای رازگونه و اسرار آمیز زیادی باشیم.
تمرکز بیشتر بر روی المانهای نقشآفرینی
Elden Ring به عنوان یک “اکشن نقشآفرینی سوم-شخص” توصیف شده است. طی مصاحبهی Xbox Wire، میازاکی مشخص کرد که فرامسافتور تمرکز بیشتری بر روی المانهای نقشآفرینی داشته است. البته همچنان آن سیستم مبارزات دشوار و باس فایتهایی که به امضای فرامسافتور تبدیل شدهاند در بازی وجود دارند. طبق معمول شاهد قابلیت شخصیسازی شخصیت و تنوع سلاحها و سبکهای بازی خواهیم بود. میازاکی در این باره گفته:
در این بازی شاهد طیف وسیعی از سلاحها، جادو و روشهای برای مبارزه با دشمنان خواهیم بود. همانند Dark Souls، بازیبازان میتوانند شخصیت خود در Elden Ring را هر طور که میخواهند بسازند.
Elden Ring بزرگترین بازی فرامسافتور است
میازاکی صحبتهایی هم در مورد وسعت بازی و عظمت جهانی که به کمک مارتین خلق شده داشته است. این بازی جهانی بزرگتر و آزادتر از تمام عناوین پیشین فرامسافتور خواهد داشت. میازاکی معتقد است که این جهانباز بودن، بزرگترین تفاوت بازی نسبت به ساختههای پیشین فرامسافتور است:
به خاطر جهانباز بودن بازی، وسعت جهان و روایت آن و همچنین عمق و آزادی موجود در جستوجوی دنیای بازی افزایش یافته است. بدون شک این بزرگترین بازی ما از نظر حجم خالص است.
البته در این بازی خبری از شهرهایی با NPCهای زیاد نخواهد بود. بلکه همانند سایر بازیهای فرامسافتور، شاهد خرابهها و مکانهای متروکه با NPCهای اندک خواهیم بود. همچنین در Elden Ring میتوانید از اسب برای جابهجایی استفاده کنید.
سخن پایانی:
اطلاعات ازائه شده در این مقاله تمام جزئیاتی بودهاند که تا به امروز از بازی Elden Ring منتشر شده و یا در دسترس قرار گرفتهاند. این روزها شایعات و گزارشهای زیادی پیرامون این بازی به گوش میرسد. بسیاری از گزارشها، بر این موضوع دلالت دارند که Elden Ring به زودی توسط استودیوی فرام سافتور رونمایی میشود. این استودیو تا به امروز به خوبی توانسته از فاش شدن این بازی و درز هر گونه اطلاعات آن جلوگیری کند. اما شاید دیگر زمان آن فرا رسیده تا فرام سافتور بالاخره از بازی محبوب و مورد انتظار Elden Ring رونمایی کند. به نظر میرسد که صبر هواداران لبریز شده و آنها بیصبرانه در انتظار تجربهی این بازی هستند.