اینور که به نظر میرسد، ایکسباکس (Xbox) میخواهد تا روش و استراتژی متفاوتی با نینتندو (Nintendo) و پلیاستیشن در زمینهی انتشار و عرضهی بازیهای خود داشته باشد.
استراتژی متفاوت ایکسباکس با نینتندو و پلیاستیشن در زمینهی انتشار بازیها
فیل اسپنسر (Phil Spencer)، ریاست مجموعهی ایکسباکس، گفت که دوست دارد تا استراتژی انتشار بازیهای این شرکت نسبت به سایر ناشران این صنعت تفاوت داشته باشد و نمیخواهد از روشهای یکسانی استفاده کند. در بیشتر موارد، رقبایی مانند پلیاستیشن و نینتندو تمایل دارند که بازیهای انحصاری خود را به طور مرتب برای خرید مشتریانشان منتشر کنند. اگرچه این استراتژی بد نیست، اما اسپنسر امیدوار است که ایکسباکس بتواند راهی جدید برای انتشار عناوین خود پیدا کند.
در طول گفتگوی جدید وی با رسانهی گیمز رادار (Games Radar)، اسپنسر بیشتر در مورد امیدهای خود برای پیشبرد و پیشرفت نماد تجاری ایکسباکس صحبت کرد. وی بدون ذکر نام خاصی از پلیاستیشن یا نینتندو، گفت که به طور خاص میخواهد تا ایکسباکس در زمینهی انتشار بازیهای ایکسباکس، این کار را به روش خودش انجام دهد و تقلیدی از سایر کمپانیها نکند.
استراتژی ما این نیست که فقط شبیه به سایر کمپانیهای موفق باشیم و در هر زمینهای مثل آنها رفتار کنیم. برای مثال گاهی اوقات از من پرسیده میشود که چرا شما آن کاری که فلان شرکت انجام داد را نمیکنید؟ من مدتهاست که در این صنعت هستم و برای تمامی سازندگاk خلاق این حوزه احترام بسیار زیادی قائلم. علاوه بر این بسیاری از توسعه دهندگان موفق را به شخصه میشناسم، اما به نظرم اگر کار و استراتژی متفاوتی را با سایر کمپانیها در نظر بگیریم بسیار بهتر است تا مانند همدیگر عمل کنیم.
اسپنسر در ادامهی سخنان خود به طور خاصتر با پلیاستیشن و نینتندو صحبت کرد و در ادامه گفت که نمیخواهد ایکسباکس دقیقا همانند رقبای خود عمل کند. البته وی بدون ذکر نام خاصی از این دو برند تجاری این سخنان را گفت.
ما اصلا در تلاش برای ایجاد مثلا یک نسخهی سبز از پلتفرم آبی یا قرمز شخص یا کمپانی دیگری نیستیم. این بدون شک آن نمونه خلاقیتی نیست که میخواهم در صنعت بازیهای ویدیویی ببینم.
وقتی نوبت به مقایسهی نحوهی ایکسباکس در مقایسه با پلیاستیشن و نینتندو میرسد، به نظر میرسد که سرویس ایکسباکس گیم پس (Xbox Game Pass) برجستهترین پیشنهاد و روشی است که مایکروسافت را از سایر کمپانیها جدا میکند. ایکسباکس همچنین میتواند تمام عناوین خود را به صورت کاملا همزمان بر روی کنسولهای ایکسباکس، پلتفرم رایانههای شخصی و همچنین سرویس xCloud منتشر کند. این بدان معنی است که بازیبازان بیشتری میتوانند عناوین انحصاری این کمپانی را در مقایسه با نینتندو و پلیاستیشن تجربه کنند.
نظر شما در این باره چیست؟ به نظرتان روش و استراتژی مایکروسافت موفقتر خواهد بود یا سونی؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.