اینطور که گفته شده است، ساخت ریمیک Dead Space توسط اریک باپتیزات (Eric Baptizat) هدایت میشود؛ کارگردان سابق Assassin’s Creed Valhalla که اخیرا از یوبیسافت جدا شده بود.
ساخت ریمیک Dead Space توسط کارگردان Assassin’s Creed Valhalla
اریک باپتیزات، یک توسعهدهندهی کارکشته با ۱۶ سال سابقهی کار در شرکت یوبیسافت (Ubisoft)، در لینکدین خود تایید کرده که کارگردان بازی مورد انتظار Dead Space Remake است. بپتیز اوایل امسال به استودیوی موتیو الکترونیک آرتس (Electronic Arts) ملحق شد تا بر روی یک پروژهی معرفی نشده کار کند. حالا مشخص شده که او به عنوان کارگردان بازسازی Dead Space در حال کار بوده است.
البته وی تنها چهرهی کهنهکار و شناختهشدهی یوبیسافت نیست که در ساخت ریمیک Dead Space دست دارد، رومن کمپوس-اوریولا که کارگردان خلاق بازی For Honor بوده و در ساخت بازیهای Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier و Red Steel 1 و Red Steel 2 در مقام طراح ارشد همکاری کرده است، سال گذشته از شعبه مونترال یوبیسافت به استودیو موتیو اضافه شد.
حتی خود استودیوی موتیو (EA Motive) در سال ۲۰۱۵ توسط یک یوبیسافتی سابق دیگر، یعنی جید ریموند تاسیس شد. این استودیو در طول ۶ سال فعالیتش بخش کمپین Star Wars Battlefront 2 را توسعه داد و همچنین سال گذشته هم مستقلا بازی Star Wars Squadrons را ساخت، که با استقبال خوبی مواجه شد. این استودیو که شامل تعداد قابل توجهی از اعضای سابق یوبیسافت و بایوور میشود، حالا روی بازسازی Dead Space کار میکند.
خبر ساخت ریمیک بازی Dead Space مدتی پیش در حالی در جریان برنامه EA Play Live رسما اعلام شد که طرفداران زیادی مدتها منتظر این پروژه بودهاند. از دیگر اعضای حاضر در تیم توسعه این پروژه که قرار است یک بازسازی کامل باشد میتوان به مایک یزیجان اشاره کرد، او کارگردان بصری ریمیک Dead Space محسوب میشود و در تیم ساخت بازی Dead Space 2 نیز حضور داشته است.
از دیگر اعضای تیم توسعه نسخههای اصلی Dead Space که در ساخت ریمیک آن همکاری دارند میتوان به دینو ایگناسیو اشاره کرد، کسی که در نسخههای اصلی بهعنوان طراح تجربه کاربری حضور داشته و حالا در مقاوم مشاور به ساخت ریمیک Dead Space یاری میرساند.
باپتیزات پیش از جدایی از یوبیسافت کارگردانی بازی Assassin’s Creed Valhalla را بر عهده داشت. او حتی قبل از کارگردانی این عنوان نقش بزرگی در بازیهای اسسینز کرید داشت و به عنوان طراح بازی ارشد روی نسخههای Unity ،Origins و Black Flag کار کرده بود. از دیگر سوابق او میتوان به کار روی بازیهای James Cameron’s Avater و Shaun White Skateboarding اشاره کرد.
عدم حضور برخی از اعضای اصلی تیم سازنده نسخههای اصلی Dead Space در پروژه ریمیک این مجموعه قطعی است، چرا که ایشان در حال حاضر با استودیو Striking Distance مشغول ساخت بازی ترسناک The Callisto Protocol هستند. بازیای که توسط گلن اسکافیلد، خالق Dead Space و استیو پاپوتیس، تهیهکننده سری بازیهای Dead Space ساخته میشود.
ریمیک Dead Space پس از شایعات فراوان بالاخره در رویداد EA Play Live 2021 معرفی شد. این بازی در تاریخ نامعلومی برای پلیاستیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و سری اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. همچنین در صورت تمایل میتوانید مقالهی هر آنچه از بازی Dead Space remake میدانیم، بازگشت آیزاک به فضای مرده را به قلم امیرعلی گودرزی از اینجا مطالعه نمایید.
نظر شما در مورد این بازی چیست؟ به نظرتان ریمیک عنوان محبوب Dead Space اثری موفق خواهد شد یا خیر؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.