اینطور که به نظر میرسد، اکثریت اعضای تیم توسعهی بازی در دست ساخت Dead Space Remake در استودوی متیو (Motive) از اعضای سابق استودیوهای یوبیسافت (Ubisoft) و بایوور (BioWare) تشکیل شدهاند.
اکثریت تیم توسعهی بازسازی Dead Space از اعضای سابق یوبیسافت و بایوور هستند
کمگانی الکترونیک آرتز (EA) بالاخره و پس از شایعات و اخبار مختلف، به تازگی از بازسازی بازی محبوب Dead Space رونمایی و آن را معرفی کرده است. اینطور که مشخص شده است، استودیوی موتیو (EA Motive) قرار است تا این بازی کلاسیک و محبوب سبک وحشت و بقا را بازسازی یا همان ریمیک کند. الته ابن عنوان در دست ساخت] هنوز در مراحل اولیهی توسعه است و این بدان معناست که چیزهای بسیار زیادی دربارهی این بازی وجود دارد که ما هنوز آنها را نمیدانیم (و احتمالا برای مدتی باید منتر انتشار اطلاعات بیشتر از این عنوان بمانیم).
با این همه، اخیرا اطلاعاتی از توسعه دهندگان و افرادی که بر روی ساخت این عنوان کار میکنند، منتشر شده است که با در نظر گرفتن آنها میتوان تا حدودی به موفقیت احتمالی بازی و نوآورانه بودن آن پی برد چرا که این افراد اکثرا از مستعدان صنعت بازیهای ویدیویی محسوب میشوند و حضور آنها خود میتواند گواهی بر موفقیت احتمالی این عنوان باشد.
در حال حاضر گفته شده که چندین تن از توسعه دهندگان اصلی استودیوی موتیو در حال کار بر روی این بازسازی هستند که درست پس از پایان کار توسعهی عنوان سال گذشتهی Star Wars: Squadrons به توسعهی این بازسازی پرداختهاند. از جملهی این افراد میتوان به مدیریت بخش توسعه، آلما تالبوت (Alma Talbot)، طراح ارشد محیط بازی، خاویر پرو (Xavier Perreault) و طراح ارشد سیستم نورپردازی، متیو تترالت (Mathieu Tétrault) اشاره کرد.
علاوه بر این، حداقل یکی از توسعه دهندگان سابق بازی اصلی Dead Space نیز هست که در حال کار بر روی این بازسازی جدید میباشد. طراح هنری بازیها، مایک یازیجیان (Mike Yazijian)، که بر روی بازی Dead Space 2 کار کرده است نیز در توسعهی این عنوان نقشی اساسی خواهد داشت (وی همچنین بر روی توسعهی بازیهایی نظیر Batman: Arkham Origins و Star Wars: Squadrons نیز کار کرده است).
همچنین لازم به ذکر است که چندین تن از توسعه دهندگان سابق کمپانی یوبیسافت نیز در تیم توسعهی بازسازی عنوان Dead Space حضور دارند. به عنوان مثال رومن کامپوس-اوریولا (Roman Campos-Oriola)، کارگردان خلاق بازی For For Honor و همچنین طراح اصلی بازیهایی مانند Ghost Recon: Future Soldier و یا Red Steel و دنبالهی آن بوده است، در توسعهی بازسازی Dead Space حضور خواهد داشت.
علاوه بر افراد ذکر شده، تهیه کنندهی ارشد یوبیسافت، فیلیپ دوشارم (Philippe Ducharme)، که در دورهی حضور خود در یوبیسافت بر روی توسعهی بازیهایی نظیر Assassin’s Creed 3 Assassin’s Creed Unity ،Far Cry 5 و Watch Dogs: Legion کار کرده است نیز در تیم توسعهی این عنوان حضور خواهد داشت.
همچنین طراح ارشد تجربه کاربری این بازسازی، جسیکا ماهر (Jessica Maher) و طراحان ارشد بخش فنی این عنوان دافنی آلار (Daphney Alarie) و شادی مالک (Shadi Mallak) خواهند بود که همگی در زمان حضور خود در یوبیسافت بر روی توسعهی بازیهای سری Assassin’s Creed کار کردهاند و تجربیات موفقی در این زمینه داشتهاند.
در همین حال، چندین تن از توسعه دهندگان سابق استودیوی بایوور (BioWare) نیز در حال کار بر روی توسعهی بازسازی عنوان Dead Space هستند. از جمله این افراد میتوان به طراح ارشد سطوح در بازی، گری استوارت (Gary Stewart) (که بر روی توسعهی مجموعهی Mass Effect نیز کار میکرده است)، طراح ارشد محیطهای سه بعدی، الکسیس دوما (Alexis Dumas) (که بر روی ساخت بازیهای نظیر Mass Effect: Andromeda ،Star Wars: Battlefront 2 و Star Wars: Squadrons نیز کار کرده است) و طراح و مهندس ارشد ساخت گیمپلی، پیر-وینسنت بیلیسل (Pierre-Vincent Bélisle) (که بر روی ساخت بازی Mass Effect: Andromeda کار کرده و در پایان توسعهی عنوان Star Wars: Squadrons به استودیوی EA Motive پیوسته است) اشاره کرد.
از دیگر نامهای قابل توجه در تیم سازنده و توسعهی این بازسازی تاکنون میتوان به انیماتور ارشد گیمپلی این عنوان، استفن یو (Stephen Yu) (که بر روی توسعهی بازیهای Batman: Arkham Knight و Sleeping Dogs نیز کار کرده است)، مهندس ارشد بخش فنی، رابین بونهور (Robin Bonhoure) (عضو سابق کمپانی یوبیسافت تا ماه فوریهی سال گذشته) و طراح ارشد VFX، مکسیمیلیان فوبرت (Maximilien Faubert) (که در استودیوی ادیوس مونترال بر روی توسعهی بازی Shadow of the Tomb Raider کار کرده است) اشاره کرد.
در نهایت باید گفت که بازسازی بازی Dead Space برای انتشار بر روی پلیاستیشن 5، رایانههای شخصی، ایکسباکس سری ایکس و سری اس در دست توسعه قرار دارد. البته این عنوان هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد و تایید شده است که هیچ پرداخت درون برنامهای نخواهد داشت.
نظر شما در این مورد چیست؟ با در نظر گرفتن این همه افراد مستعدی که بر روی ساخت این بازی کار میکنند، به نظرتان با اثر متفاوت و موفقی از الکترونیک آرتز مواجه خواهیم شد یا خیر؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.