اینطور که به نظر میرسد، توسعه دهندگان استودیوی موتیو (Motive) قصد دارند تا بازسازی بازی Dead Space را به نوعی به یک عنوان تمام نسل نهمی تبدیل کنند که در آن از هیچ صفحهی لودینگ و بارگذاری استفاده نخواهد شد.
Dead Space Remake هیچ صفحه لودینگی نخواهد داشت
همانطور که میدانید، بالاخره اخیرا بعد از انتشار شایعات و اخبار مختلف، بالاخره از بازی مورد انتظار بازسازی عنوان Dead Space رونمایی شد. این عنوان قرار است تا توسط استودیوی موتیو (EA Motive) توسعه یابد و در همین راستا این استودیو گفته است که نسخهی جدید و بازسازی شدهی Dead Space که کاملا از ابتدا ساخته میشود، از فناوریهای جدید و قدرتمند کنسولهای نسل بعدی برای ارائهی یک تجربهی کاملا نسل نهمی و بدون وقفه استفاده خواهد کرد و قصد دارد تا این بازی را بدون استفاده از هیچ صفحهی لودینگی توسعه دهد.
در مصاحبهای که در وب سایت رسمی الکترونیک آرتز منتشر شده است، مدیر و کارگردان خلاق این بازی، رومن کمپوس-اوریلا (Roman Campos-Oriola)، توضیح داد که این بازی عنوانی کاملا جدید که برای توسعهی آن از موتور Frostbite استفاده خواهد شد. وی تاکید کرد که در این عنوان از حالات جدید، طراحی محیطی تازه و حتی مدلهای شخصیتی قدرتمندتر از قبل استفاده خواهد شد.
بر طبق گفتهی وی با قدرت بالای کنسولهای نسل نهمی، این تیم قادر خواهد بود تا ایدههای خود را برای این بازی به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کند و برای اولین بار در تاریخ این سری حس غوطه وری و متعلق بودن به محیط را به بالاترین سطح ممکن برساند.
فیلیپ دوشارم (Philippe Ducharme)، تهیه کنندهی ارشد این بازی، ضمن تایید سخنان رومن کمپوس اضافه کرد:
ما در حال استفاده به بهترین شکل ممکن از جلوههای حجمی در این بازی هستیم که با استفاده از این مورد قادر خواهیم بود تا به شکلی تاثیرگذار و بینظیر بر عمق محیطها در این عنوان بیافزاییم و غوطه وری را به سطح جدیدی برسانیم. ما در حال توسعه و استفاده از یک سری مکانیکهای جدید در بخش فنی و به ویژه سیستم نورپردازی هستیم که علاوه بر بهبود کیفیت کلی و فضاسازی بازی، بر روی گیمپلی نیز تاثیر خواهند داشت چارکه در برخی از مراحل بازی برای مثال باید نور سفینه را تنظیم کنید و این سیستم جدید قدرت خود را در چنین مراحلی بیشتر به رخ خواهد کشید.
دوشارم همچنین تاکید کرد که صدای سه بعدی و سرعت بالای SSD کنسولهای نسل حاضر تاثیر به شدت زیادی بر روی غوطه وری و افزایش حس ترس اتمسفر و فضای بازی خواهد گذاشت.
دوشارم ادامه داد:
صدا در این بازی در تقویت و افزایش این حس تعلیق و غوطه وری نقش بسیار مهمی دارد. این یک قسمت اصلی از بازی است که در نسخهی اورجینال این عنوان نیز بر روی آن مانور بسیاری داده شده بود. ما به سختی در حال کار بر روی صداگذاری این بازی هستیم و قصد داریم تا با استفاده از سیستم صدای سه بعدی کنسولهای نسل جدید تجربهای عمیق را ارائه دهیم.
در نهایت نیز رومن کمپوسس-اوریلا گفت:
SSDهای فوق العاده و به شدت سریع نسل جدید کنسولها به ما این امکان را میدهد تا تجربهای یک سره و پیوسته را برای بازیبازا به ارمغان بیاوریم. در حقیقت هدف ما این است که بازیبازان این عنوان را بدون هیچ وقفهای از ابتدا تا انتها به صورت یک سره و مستقیم تجربه کنند و قصد داریم تا از هیچ صفحهی لودینگی در این بازی استفاده نکنیم.
بازسازی عنوان Dead Space در دست ساخت است و قرار است تا برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری ایکس و سری اس منتشر شود. البته هنوز تاریخ انتشار این بازی به صورت رسمی مشخص نشده است.
نظر شما دربارهی اظهارات این افراد چیست؟ به نظرتان بازسازی عنوان Dead Space اثر موفقی خواهد شد یا خیر؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.