آخرین اثر استودیو هیزلایت (Hazelight) شاید بینقص نبوده باشد اما قطعا یک اثر خاص با تمرکز بر گیمپلی کوآپ و داستان گویی است. این اثر تجربهای را فراهم نمود که در هر عنوانی آن را مشاهده نمیکنیم. با توجه به تمام این موارد، استودیو هیزلایت (Hazelight) قصد دارد با اثر جدید خود یعنی بازی It Takes Two به همین روال ادامه دهد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بازی It Takes Two پرداخته و نکاتی را بازگو کنیم که باید پیش از خرید این بازی بدانید.
نکاتی که باید در رابطه با بازی It Takes Two
زمان عرضه ی اثر جدید استودیوی هیزلایت و یکی از مورد انتظارترین بازیهای اکشن ماجراجویی در سال 2021 نزدیک است. از عنوان It Takes Two صحبت میکنیم. این عنوان فرودرین ماه امسال برای کنسولهای نسل هشتم، نسل نهم و پلتفرم رایانههای شخصی (استیم) عرضه خواهد شد. بر همین اساس در قسمت جدید نیم نگاه قصد داریم تا به بررسی بازی It Takes Two پرداخته و نکاتی را بازگو کنیم که باید پیش از خرید این بازی بدانید. پس در ادامه با گیم پالت همراه باشید
1-ستینگ بازی It Takes Two
همانند عنوان A Way Out، بازی It Takes Two نیز تمرکز خود را بر روی دو شخصیت اصلی قرار میدهد، بازیبازان کنترل دو شخصیت کودی (Cody) و می (May) را به عهده میگیرند. این زوج رابطهی خوبی با یکدیگر ندارند. هنگامی که طی اتفاقاتی این دو تبدیل به دو عروسک می شوند، تصمیم گرفته تا با یکدیگر همکاری کنند. آنها قصد دارند با کمک کتابی جادویی به نام دکتر حکیم (Dr.Hakim) خود را به انسان تبدیل کنند و راهی برای ترمیم رابطهی یکدیگر بیابند.
2-تجربهای که دو ژانر را به یکدیگر متصل میکند
استودیوی هیزلایت (Hazelight) اثر خود را عنوانی توصیف کرده است که دو ژانر را به یکدیگر متصل میکند. اینطور به نظر میرسد که تمرکز این عنوان بیشتر بر روی حل پازل و معما باشد. علاوه بر آن، احتمالا شاهد المانهای تیراندازی نیز در بازی خواهیم بود.
3- تنوع، تنوع، تنوع
یکی از نکاتی که استودیوی هیزلایت در ارتباط با بازی It Takes Two بر روی آن تاکید دارد، تنوع در گیمپلی است. این موضوع با توجه به اثر قبلی این استودیو، آنچنان غافلگیر کننده به نظر نمیرسد. زیرا در A Way Out نیز شاهد تنوع قابل قبولی بودهایم.
جوزف فارس (Joseph fares) در مصاحبهای با وبسایت گیمینگبولت تاکید داشت که عنوان It Takes Two رکورد جهانی تنوع در یک بازی ویدیویی را خواهد شکست!
وی در ارتباط با این موضوع گفت:
من میتوانم به شما تضمین دهم که اگر کسی در حین تجربهی این عنوان خسته شود، به شما هزار دلار بدهم! چرا که در هر گوشه از این بازی به واسطهی داستان، یک چیز جدید برای تجربه وجود دارد. این کار سخت و دشواری است و شاید تیم من از این موضوع راضی نباشد. اما ما به این شرایط عادت کردهایم؛ چرا که من عاشق تنوع هستم. البته این کار زمان زیادی میبرد اما ما به این مسئله عادت داریم و عاشق آن هستیم. زیرا این همان اثری است که ما میخواهیم بسازیم.
4- پیوند روایت و گیمپلی
جوزف فارس (Joseph fares) همچنین در رابطه با ضرورت کاهش فاصلهی میان روایت و گیمپلی نیز صحبتهایی را ارائه داد. بسیاری از بازیهای ویدیویی از قدیم تا به حال، با این موضوع دست و پنجه نرم کردهاند. اما به نظر میرسد که استودیوی هیزلایت میخواهد با این موضوع مقابله کند؛ همانطور که در عنوان A Way Out این کار را انجام داد. با توجه به اتفاقاتی که در داستان جریان دارد، بازیبازان با المانهای مختلفی در گیمپلی روبرو خواهند شد. این موارد با روایت داستانی بازی مرتبط خواهند بود.
به گفتهی جوزف فارس، داستان بازی احساس شخصیت می (May) در کمبود زمان را توصیف میکند و زمان را برای شخصیت دیگر کودی (Cody) ناتمام جلوه میدهد. به واسطهی این دو دیدگاه مختلف دربارهی زمان، المانهای مختلفی در گیمپلی بازی وجود دارند. کودی (Cody) میتواند جریان زمان را کنترل کند و می (May) میتواند در یک لحظه در دو مکان حضور داشته باشد.
5- مدت زمان بازی It Takes Two
بازیبازان باید انتظار چه مقدار محتوایی را داشته باشند؟ به نظر میرسد که بازی It Takes Two یک ماجراجویی پرمحتوا خواهد بود. آقای فارس تاکید کرده است که این عنوان 14 الی 15 ساعت محتوا خواهد داشت. اثر قبلی این استودیو یعنی A Way Out تنها 6 تا 8 ساعت محتوا داشت؛ بنابراین این موضوع یک پیشرفت محسوب میگردد.
6-فعالیتهای فرعی و مینی گیمها
در حین تجربهی 14 تا 15 ساعتهی این بازی، قرار است که کارهای زیادی برای انجام دادن وجود داشته باشند. بر اساس گفتههای جوزف فارس، 25 مینی گیم مختلف در این بازی وجود خواهد داشت. اگرچه بازی فاقد هرگونه آیتم قابل جمع آوری یا کالکتیبل است اما به گفتهی آقای فارس، در این عنوان محتویات جانبی و همچنین رازهای مخفی قابل کشف زیادی برای بازیبازان وجود دارد.
7- عملکرد بازی It Takes Two
It Takes Two به عنوان یک اثر میان نسلی عرضه میشود. زمان عرضهی این بازی همانند بسیاری دیگر از عناوین، در اوخر ماه اسفند و اوایل فروردین ماه خواهد بود. طرفداران میتوانند مطمئن باشند که It Takes Two بر روی تمام پلتفرمها، عملکرد قابل قبولی خواهد داشت. این اثر از قدرت سختافزاری هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس استفاده خواهد کرد. به علاوه بازی It Takes Two قرار است بر روی کنسولهای نسل هشتمی نرخ فریم 60 را ارائه دهد.
8- قابلیت بازی با دوستان (Friends pass)
همانند عنوان A Way Out، بازی It Takes Two از قابلیت Friends Pass استفاده خواهد کرد. این قابلیت به شما اجازه میدهد تا با یکی از دوستان خود که بازی را خریداری نکرده است، به صورت رایگان بازی کنید. قابلیت Friends Pass میتواند چندین بار استفاده شود و شما میتوانید هر کدام از دوستان خود را دعوت کنید. البته این قابلیت بر روی پلتفرم Steam نیز وجود دارد ولی از نام Remote play together به جای Friends pass استفاده میشود.
9- عدم وجود قابلیت بازی میان پلتفرمی
Friends pass یک قابلیت عالی است اما محدودیتهای خاص خود را دارد. یکی از محدودیتهای آن به عدم وجود قابلیت کراسپلی (Cross Play) باز میگردد. قابلیت کراسپلی به بازیبازان یک پلتفرم اجازه میدهد تا بازی را با دیگر دوستان خود بر روی پلتفرم های دیگر تجربه کنند. متاسفانه این قابلیت در بازی It Takes Two پشتیبانی نمیشود.
در حقیقت اگر شما بازی را بر روی کنسول پلی استیشن 5 خریداری کنید، تنها قادر هستید تا با یکی از دوستان خود که کنسول پلی استیشن 4 دارد، بازی را تجربه کنید. اما متاسفانه امکان بازی با دوستان خود بر روی سایر پلتفرمها را نخواهید داشت. همچنین فایلهای ذخیرهی این عنوان بر روی دو نسل از کنسولها قابل انتقال است.
10-عدم عرضه برای نینتندو نینتندو سوییچ
«آیا این عنوان بر روی سوییچ (Switch) نیز عرضه خواهد شد؟». این سوالی است که بسیاری از طرفداران در رابطه با بسیاری از عناوین میپرسند. پاسخ به این سوال در رابطه با It Takes Two، منفی است. به گفتهی آقای فارس، استودیوی هیزلایت برنامهای برای عرضهی این بازی بر روی کنسول نینتندو سوییچ ندارد. وی عقیده دارد این موضوع به دلیل ماهیت کوآپ (Co-op) و اسپلیت اسکرین (Split screen) بازی غیرممکن است.