هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Myazaki) اعلام کزد که Elden Ring به سختی آثار قبلی From Software نخواهد بود، ولی بازی درجه سختی نخواهد داشت.
جهان باز و طبیعت بازی، سیستم ساخت و ساز با آزادی عمل بیشتر و بخش چندنفره، بازی را آسان تر خواهد کرد. شرکت From Software در سال 2009 با عرضه بازی Demon Souls شروع به عرضه بازیهایی کرد که باعث ایجاد چالش برای بازیکنان میشدند، کسانی که بازیهای این شرکت را تجربه کردند میدانند که در این بازیها صبر حرف اول را میزند.
بازی Elden Ring جاهطلبانهترین اثر این استودیو است، اما دقیقاَ طرفداران از سختی این بازی چه انتظاری دارند؟ کارگردان بازی، آقای هیدتاکا میازاکی در توضیح این مورد اعلام کردهاست که بازی درجه سختی نخواهد داشت ولی از آثار قبلی این استودیو آسان تر خواهد بود، میازاکی میگوید که میزان سختی این بازی تقریباَ به اندازه سختی Dark Souls 3 است.
جهان باز بودن بازی عامل این موضوع است. جهان بازی به بازیکنان اجازه میدهد تا از برخی باس فایتها اجتناب کنند یا حتی از محیطهای متفاوتی با دشمنان خود روبهرو شوند، میازاکی میگوید که این امکان به بازیکنان اجازه میدهد تا استراتژیهای بیشتری بچینند و با دست بازتری با دشمنان روبهرو شوند. در همین حال در بازی گزینههایی مانند مخفیکاری یا احضار ارواح نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها میتوانید مبارزات را برای خود آسانتر کنید، همچنین بازی دارای قابلیت بازی به صورت چندنفره خواهد بود که به شما اجازه خواهد داد تا با احضار دوستان خود در بازی با خطرات راحتتر مواجه شوید.
این بازی در تاریخ 21 ژانویه 2022 (1 بهمن 1400) برای پلتفرم های PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد