در سری مقالات راهنمای بازی Resident Evil 8 ما با شما در مسیر داستان بازی همراه خواهیم شد تا با همدیگر رازها و موارد و ماموریتهای خاص بازی را به سرانجام برسانیم. با قسمت پنجم سری راهنماهای بازی رزیدنت اویل 8 با ما همراه باشید.
راهنمای بازی Resident Evil 8؛ راهنمای قدم به قدم مراحل بازی (قسمت پنجم)
در قسمت قبل و پارت چهارم راهنمای بازی Resident Evil Village بالاخره معمای پیانوی در اتاق اپرا را حل کردیم و بالاخره توانستیم تا در قفل شدهی سالن اپرای بازی را باز نماییم. بعد از از پای در آوردن و یا هل دادن دشمنان خود به سمت پایین پلهها، مسیر بعدی بازی Resident Evil Village شما را از طریق دری که با یک نماد آهنین شناخته میشود (Iron Insignia) به سمت بالای تالار اپرا و کتابخانهی قصر منتقل میکند.
همچنین شما میتوانید در صورت تمایل از در باز شده در طبقهی همکف سالن در کنار پیانو وارد شوید و یا از طبقهی بالا به سمت بالکن بروید و از آنجا عبور کنید.
با نزدیک شدن به در Iron Insignia، به صورت ناگهانی صاحب اصلی قلعه در مقابلتان ظاهر میشود. بهتر است تا سریعا سر خود را بچرخانید و به دور وی حرکت کنید. البته راه دیگری نیز وجود دارد. به طبقهی پایین بروید و از دری که در سمت دیگر اتاق قرار داشته و قفل آن را باز کردهاید عبور کنید. یا حتی میتوانید به سمت بالا و آن طرف بالکن بروید.
وقتی که در Iron Insignia باز شد، وارد کتابخانه خواهید شد و در آنجا قرار میگیرید.
باس فایت بعدی با دختر دوم لیدی دیمیترسکو در کتابخانه
در اتاق بعدی مسیر بازی، شما توسط یکی دیگر از دختران کثیف ملکهی خون آشام قصر که شما را با استفاده از مگسها و داس خود درگیر میکند، روبرو خواهید شد که در حقیقت یک باس فایت نسبتا معمولی با همان روش قدیمی مبارزه محسوب میشود. البته باید گفت که این بار شکست دادن وی به آسانی قبل نیست.
بهتر است تا در این مرحله به بالای سر خود و سقف کتابخانه نگاه کنید. آنجا یک نورگیر بزرگ خواهید دید. سپس از سمت جایی که وارد کتابخانه شدهاید، به سمت دیگر نورگیر سقف حرکت کنید و اهرم آن را بکشید تا سرمای شدید از این طریق وارد اتاق شود.
اما دلیل این کار چیست؟ حتما از طریق یادداشتهای موجود در اتاق اپرای بازی، اکنون متوجه شدهاید که مگسها و حشراتی که بدن دختران لیدی دیمیترسکو را تشکیل میدهند به آب و هوای سرد و زمستانی روستا بسیار حساس هستند. بنابراین از این نکته استفاده کنید تا سرعت آنها را به قدر محسوسی کاهش دهید و سپس با چاقو و گلوله به جان دختر دمیترسکو بیافتید.
با کشیدن اهرم نورگیر سقف اتاق کتابخانه، سرما وارد اتاق میشود و بدین شکل دختر دمیترسکو تضعیف میشود تا جایی که میتوانید به آسانی به وی شلیک کرده و به جانش صدمه برسانید.
پس از مدتی کوتاه، اهرم نورگیر سقف اتاق دوباره ریست میشود و باید از نو آن را بکشید. بنابراین سعی کنید تا حواس خود را جمع کنید و به محض ریست شدن اهرم آن را دوباره فعال نمایید تا بتوانید دختر مورد نظر را هر چه بیتشر تضعیف کنید.
دختر فوق الذکر برای اینکه جان خود را از دست ندهد و فرصتی برای بازیابی خود داشته باشد، وقتی که به دلیل سرمای اتاق، آسیب پذیر میشود، به سرعت میدود و پشت قفسههای کتاب در اتاق کتابخانه پنهان میگردد.
بهترین کار این است که در این حالت وی را تعقیب کنید و به دنبال وی بروید تا به پشت قفسههای کتاب برسید و ضربهی خود را به وی وارد نمایید. همچنین در صورت کمبود گلوله و مهمات نیز میتوانید در قفسههای کتاب سراسر اتاق بگردید تا مقدار مناسبی مهمات و گلوله برای سلاحهای خود به دست آورید.
اما با این همه به این نکتهی خیلی مهم توجه داشته باشید که باید بطور متناوب اهرم را بکشید تا سرانجام وی را از پای درآورید. با کشته شدن وی شما یک قطعهی کریستالی گران قیمت دیگر نیز به دست خواهید آورد.
همچنین لازم به ذکر است که بهتر است تا قبل از رفتن خود تمامی کشوها و صندوقهای موجود در اتاق را بررسی کنید و لوتهای داخل آنها را بردارید. سپس از طریق دو در مقابل خود حرکت کنید تا به Hall of Joy وارد شوید. آنجا در حقیقت جایی است که Mask of Joy را خواهید یافت.
سپس به جای اینکه قفل در پشت سر خود را به سمت قلعه و خانهی اصلی باز کنید، از در خراشیده شده در سمت چپ خود عبور کنید تا به آتلیه و کارگاه هنری روستا برسید. سپس در آنجا معمای نسبتا سخت و انحرافی بعدی بازی ر در انتظار شما قرار دارد.
مکان زنگهای کارگاه هنری در بازی Resident Evil Village
دقیقا زمانی که از طریق در عجیب خراشیده شدهی مقابل خود وارد آتلیه میشوید، در وسط اتاق یک نقاشی ناتمام مشاهده خواهید کرد.
بر روی این نقاشی یک پیام نسبتا مرموز نوشته شده است که میگوید: بگذارید پنج زنگ این اتاق به صدا در بیاید.
همانطور که در یادداشت مقابل خودتان آمده است، برای پیشرفت و ادامهی مسیر بازی باید پنج زنگ مختلف که در اطراف اتاق پنهان شدهاند را به صدا در بیاورید. زنگ اول درست در کنار نقاشی روی قفسهی کناری آن قرار گرفته است.
زنگ دوم پشت سر شما در بالای کمد لباسی قرار گرفته است.
این در حالی است که زنگ سوم در اتاقک مخفی ساعت دیواری قرار گرفته روی دیوار پنهان شده است.
سپس از منبر و صندلی ساخته شده و قرار گرفته در سمت چپ اتاق بالا بروید و زنگ دیگری که در بیرون پنجره دیده میشود را با شکستن پنجره بوسیلهی دو بار شلیک گلوله به صدا در بیاورید.
در انتها، آخرین زنگ بازی در لوستر اتاق پنهان شده است. باز هم ممکن است لازم باشد که در ابتدا به سمت لوستر شلیک کنید تا با این کار بتوانید شلیکی واضح به زنگ مقابل خود بزنید.
وقتی که بالاخره صدای آنها بلند میشود، میتوانید به آسانی صدای فعال شدن مکانیزمی را بشنوید که یک اتاق مخفی را در این سالن باز میکند. به داخل اتاق باز شده بروید، گیاهان دارویی حاضر در اتاق در سمت چپ خود را بلافاصله جمع کنید و سپس گوشهی اتاق را به صورت کامل دور بزنید و از نردبان حاضر در مسیر بالا بروید.
اینجا در اتاق زیر شیروانی، هنگامی که از نردبان بالا میآیید، یک مجسمهی بز نگهبان وجود دارد و در اتاق اصلی نیز یک نقشهی جذاب برای پیدا کردن گنجینههای داخل بازی بر روی میز مقابل شما قرار دارد.
سپس بهتر است تا برگردید و به سمت پشت سر خود حرکت کنید. در مقابل خود یک موجود کشته شدهی بسیار مشکوکی وجود دارد که در حالت مرده بر روی زمین باقی گذاشته شده است. به طور متوالی و پشت سر هم به آنها شلیک کنید. بدین شکل میتوانید تا از هر کدام از این اجساد یک قفل باز کن نیز دریافت نمایید.
البته باید گفت که در اتاق پشتی اتاق زیر شیروانی یک جایزهی واقعی برای شما قرار دارد. بله، بالاخره یک اسلحهی تک تیرانداز بدست خواهید آورد. بعد از بدست آوردن تک تیر انداز میتوانید تا یا مسیر خود را با رفتن بر روی پشت بام ادامه دهید و یا اینکه دور بزنید و برای بدست آوردن گنجینهی بازی به مسیر قبلی خود بازگردید. هر دوی این انتخابها در قسمت بعدی راهنما پوشش داده خواهند شد. در قسمتهای بعدی نیز با ما همراه باشید.