Elden Ring دارای آزادی عمل بیشتری برای گشت و گذار در محیط نسبت به Dark Souls است و همچنین دارای باس فایت های اختیاری نیز هست
آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka miyazaki) در مصاحبه با وبسایت فامیتسو اطلاعات جدیدی راجع به بازی منتشر کرد . بازی دارای 6 منطقه اصلی خواهد بود که هرکدام از آن ها درای یک سیاه چال (Dungeon) و یک نیمه خدا (Demigod) مخصوص به خود است ، همچنین در بازی عنصری به نام هدایت خدایان (Clear Blessed Guidance) وجود دارد که به نوعی نشان دهنده کوئست ها شما در بازی است ، اما یک ویژگی جالب دیگر این است که بر عهده بازیکن است که از این عنصر پیروی کند یا نه .
در گیمپلی ، اگر بازیکن مطمئن نباشد که هدف بعدیاش چه چیزی است ، بازی به او راه را نشان میدهد ، بازیکنان در این بازی آزادی عمل بسیار بیشتری نسبت به سری Dark Souls دارند و بازی دارای چند پایان بندی مختلف است که بنابر پیشرفت بازیکن صورت میگیرد ، علاوه بر این تعدادی باس فایت در بازی وجود دارند که شکست دادن آنها اجباری است ، البته تعدادی باس فایت اختیاری هم در بازی وجود دارد .
بخش مبارزه بازی پیشرفته تر از Dark Souls است چون در این بازی ، مبارزات و تکنیکهای جنگی فقط محدود به سلاح نمیشود ، در این بازی بیش از 100 تکنیک مبارزه وجود دارد که علاوه بر اسلحه با کمک ارواح (Spirits) انجام میشوند ، ارواح در این بازی نقشهای مختلفی را بر عهده دارند ، مانند حمله کردن ، دفاع کردن و پرت کردن حواس دشمنان ، همچنین بازی دارای قابلیت شخصی سازی و طراحی کاراکتر خواهد بود .
سختی بازی Elden Ring در مقایسه با سری Dark Souls منطقی تر است ، اما همچنان مبارزه با دشمنان سخت و نفس گیر خواهد بود .
این بازی در تاریخ 21 ژانویه 2022 ( 1 بهمن 1401 ) برای Xbox series x/s ، Ps5 ، Ps4 ، Xbox One و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد