نقدها و نمرات Returnal توسط رسانههای معتبر گیمینگ منتشر شد که حاکی از عنوانی با کیفیت و شایسته برای پلی استیشن 5 هستند.
بازی Returnal عنوانی در سبک اکشن ماجراجویی سوم شخص است که عناصر زیادی را هم از سبک روگ قرض میگیرد. در این بازی در نقش زنی میانسال قرار خواهید گرفت که در یک حلقه زمانی گرفتار شده و بعد از هر بار مرگ باید این حلقه را از ابتدا آغاز کند. در ادامه نگاهی به نقدها و نمرات آن میاندازیم:
GameSpew: 100/100
بازی کردن Returnal حس شروع واقعی نسل جدید را میدهد. نحوه انتقال یکپارچه زاویه سوم شخص به اول شخص، رفتن از یک زیستبوم به یک زیستبوم دیگر بدون وجود صفحه بارگزاری، قابلیتهای دوالسنس، روان بودن گیمپلی، جلوهها و صداگذاریهای خارقالعاده، همه این موارد بههمراه ویژگیهای بیشتر دیگری دست در دست هم میدهند تا تجربهای بیمانند خلق کنند. این نه تنها بهترین بازی هوسمارک است، بلکه بهترین بازی فعلی پلی استیشن 5 هم محسوب میشود. این عنوان معیار لذتبخش دیگری در سبک خودش است که انتظارات را در سطوح زیادی بالا میبرد. اگر پلی استیشن 5 دارید باید Returnal را بازی کنید؛ به همین سادگی!
WellPlayed: 95/100
Returnal تجربهای چالش برانگیز، اتمسفریک و خلاقانه است که گیمپلی فوقالعاده روان و لذتبخشی دارد. به این موارد روایت جذاب، گرافیک عالی و استفاده تحسین برانگیز از دوالسنس را هم اضافه کنید و Returnal به یک عنوان کلاسیک پلی استیشن تبدیل میشود.
God is a Geek: 95/100
حرکات روان و لذتبخش Returnal و گانپلی فوقالعاده آن با حس کاوشپذیری ترکیب میشود که همزمان هم حس شگرفی دارد و هم مریض! سیستم پیشرفت سختگیرانه Returnal هم باعث میشود فکر کنید همیشه در حال کشف چیز جدیدی هستید.
Gamespot: 90/100
Returnal بهطور مداوم سختگیر و چالش برانگیز است. داستان مرموز و اکشن پرانرژی آن حس سختی، فشارآور و تازهای میدهد. مبارزات سریع آن بسیار سخت بهنظر میرسند و غافلگیر کننده هستند اما هرگز حس این را نمیگیرید که عبور از آنها غیر ممکن باشد. هر لحظه از این بازی فشرده است، یا بخاطر اینکه تازه از شر یک لیزر بنفش بزرگ فرار کردهاید یا میبینید که یک فضانورد دوران آپولو بدون آنکه دلیلش را بدانید تکتک حرکات شما را دنبال میکند! برای تجربه Returnal باید کمی شجاع باشید؟ بله. باید خواستار تنبیه باشید؟ اگر باشید برای خودتان بهتر است! میگویند هر کاری که ارزش انجام دادن داشته باشد، باید حداقل یک مقدار شما را بترساند. مطمئن نیستم که این حرف همیشه درست باشد، اما Returnal مثال بسیار خوبی برای آن است.
IGN: 80/100
لحظه به لحظه گیمپلی Returnal عالی است. سلاحهای متفاوت زیادی هم دارد که هریک دارای ویژگیهای متنوعی هستند. تصمیمات استراتژیک قابل توجهی باید بگیرید که باعث میشود یک منطقه را بدون مشکل تا انتها بروید یا اینکه شکست بخورید و آن بخش را از ابتدا آغاز کنید. بازی همچنین گانپلی چالش برانگیز اما لذتبخشی دارد که همواره نشاطآور است. حتی با وجود تمام این تمرکز سازندگان روی اکشن، داستان آن هیچوقت جذابیت خود را از دست نمیدهد. مشکل بزرگ آن این است که مدت زمان لازم برای اتمام هر منطقه بسیار طولانی بوده و هیچ راهی برای ذخیره پیشرفتهای خود ندارید مگر اینکه پلی استیشن 5 را در حالت Rest Mode قرار بدهید. این باعث میشود اشتیاق شما برای بازگشت فوری به آن و ادامه دادن بازی کمتر شود، ولی نه اینکه بهطور کامل بخواهید آن را رها کنید. با این وجود، Returnal یک بازی عالی روگلایک و یکی از بهترین عناوین هوسمارک است.
TheGamer: 70/100
در اصل Returnal یکی از لذتبخشترین بازیهای سوم شخص شوتری است که من تجربه کردهام. این بازی شما را مجبور میکند که با سرعت و سختی آن ملاقات کنید و هیچ ترحمی نشان نمیدهد. Returnal کاری میکند که DOOM Eternal بازی اول شخص کودکان بهنظر برسد. این عنوان بسیار زیبا، شگفتانگیز و قابل تکرار است. فقط ای کاش موفقیت در هر منطقه تا این حد به شانس و بدشانسی بستگی نداشت. این وابستگی زیاد موفقیت شما به شانس باعث میشود ناامیدی شما در هر منطقه تشدید شود. حتی وقتی تیتراژ به روی صفحه آمد، حس رضایت داشتم اما این حس با احساس رهایی و آزادی هم ترکیب شده بود؛ مصیب و سختی بالاخره به اتمام رسیده بود.
GamesBeat: 60/100
عدم وجود تنوع در هر تلاش برای اتمام یک منطقه باعث یکنواختی میشود. این امر منجر به ایجاد حس تکراری شد که مرا وادار میساخت هنگام دستوپنجه نرم کردن با سختی بازی بخواهم آن را رها کنم. من بازیهای چالش برانگیز را دوست دارم، ولی بازیهای روگالیت باید یک خط مشخصی بین آشنایی و یکنواختی ایجاد کنند. آشنایی یعنی آغوش گرم چیزی که حس راحتی و خانه را بدهد. یکنواختی یعنی خستگی و برای یک بازی مثل Returnal سم است!