سرانجام سومین و آخرین اپیزود از سهگانهی بازسازی شده و متفاوت Hitman منتشر شد. اگر قصد تجربهی این بازی را دارید با راهنمای بازی Hitman 3 همراه باشید.
راهنمای بازی Hitman 3؛ راهنمای مراحل داستانی Berlin
این قسمت از راهنمای بازی Hitman 3 به سومین منطقهی بازی یعنی Berlin اختصاص دارد. در این قسمت قصد داریم مرحلهی داستانی Berlin Assassination را بررسی کنیم.
در قسمت قبلی راهنما، سومین مرحلهی داستانی منطقهی Dartmoor را به صورت گام به گام بررسی کردیم. حال اگر میخواهید طی یک مرحلهی داستانی جذاب دیگر هدفهای اصلی مامور ۴۷ را به قتل برسانید با قسمت جدید راهنما همراه باشید. در این قسمت مرحلهی داستانی Berlin Assassination را با یکدیگر بررسی میکنیم.
ماموریت Berlin Assassination بازی Hitman 3 در حقیقت یک تم جهان باز دارد و دست بازیباز را برای حالات مختلف بازتر میگذارد. در واقع در این ماموریت بازیبازان در نقش مامور 47 در منطقهای نسبتا وسیع از برلین حاضر میشوند. آنها ماموریت دارند تا 11 نفر را در این مکان از پا در بیاورند. قرار نیست تا در این مرحله با داستانهای پر پیچ و خم و یا ماموریتهای جانبی زیادی روبرو شویم.
تمرکز کلی این مرحله بر روی این است که مامور 47 به هر روشی که شده، این 11 نفر از ماموران ICA را از پا در بیاورد. از این طریق وی میتواند به سازمان هشداری داده باشد. نکتهی جالب توجه این مرحله این است که مهم نیست که از کدام لباس مبدل استفاده میکنید و چه شکل و قیافهای دارید. چرا که در صورت مشاهدهی شما بلافاصله ماموران دشمن مشکوک میشوند.
برای به پایان رساندن این ماموریت در سطح Apex Predator، باید پنج نفر از ماموران ICA را از پای دربیاورید. اکثر آنها به تنهایی در حال گشت و گذار در محیط هستند. ولی برخی از آنها به صورت دو یا چند تایی حرکت میکنند و از بین بردنشان کمی چالش برانگیزتر است. با این حال، باید از تواناییهای خود درست و به موقع استفاده نمایید و بر طبق راهنمای این مرحله حرکت کنید. در این صورت نه تنها میتوانید ماموریت را کامل کنید بلکه حتی میتوانید برخی از سختترین چالشهای این مرحله را نیز انجام داده و تروفی آنها را به دست آورید. در ادامه با ما و مقالهی راهنمای Hitman 3 همراه شوید.
1 – Swansong
مامور سوان را میتوان در منطقهی Chill Out روی نقشه، اطراف تانکرهای آب در حال گشت زنی پیدا کرد. برای خلاص شدن از شر وی دو راه اصلی وجود دارد. اولین راه یک لبهی ارتفاع بلند و خطرناک است که وی برای گشت زنی به آن سمت میرود. بنابراین اگر کسی در آن اطراف نباشد، میتوان وی را به آسانی به پایین پرتاب کرده و از شرش خلاص شد.
راه دوم سو استفاده از علاقهی وی به سیگار کشیدن است! در واقع مامور سوان از کشیدن سیگار لذت میبرد. همین موقعیت بسیار خوبی را برای از بین بردن وی فراهم میآورد. بنابراین اگر یک آچار در دست دارید میتوانید دریچهی سیلندر گاز را در محلی که مرتبا سیگار تازه روشن میکند، کمی شل کنید تا گاز نشت کند. در ادامه از تماشای صحنهی سوختن وی لذت ببرید!
2 – The Wall
مامور بَنر همیشه هوشیار است و به سختی فریب میخورد. وی موقعیتی را در سطح 1 ساختمان انتخاب کرده و از آن جا تمام جمعیت حاضر در ساختمان را برای پیدا کردن هر نشانهای از مامور 47 تحت نظر دارد. با توجه به اینکه ذهن وی کاملا متمرکز به دیدهبانی و انجام وظیفه است، بنر یک مورد آسان برای حذف کردن خواهد بود. شما میتوانید تا به راحتی حواس تکنسینهای اطراف را با استفاده از جعبهی فیوز در همان نزدیکی پرت کنید. به این شکل وی را آمادهی یک سقوط ناخوشایند از بالا به جمعیت پایین میکنید.
3 – The Leader (و چالش It Was A Firefight)
مامور مونتگومری نقش رئیس جدید تیم امنیتی را بر عهده گرفته است و میتوان وی را در حال گشت زنی در سطح 1 ساختمان یافت. همچنین وی در طول مسیر گشت خود گاهی اوقات برای به روزرسانی وضعیت با مامور بنر دیدار میکند. یکی از روشهای جالب توجه برای از میان برداشتن مونتگومری، نفوذ بیشتر در کلوپ شبانه و تغییر چهره به عنوان مالک باشگاه رولف هیرشمولر است. میتوانید وی را در دفتر خود در سطح 2 ساختمان پیدا کنید.
هنگامی که دفتر را پاکسازی کردید، اطمینان حاصل کنید که کسی شما را شناسایی نخواهد کرد و چیز مشکوکی در دفتر وجود ندارد. سپس میتوانید جلسهای را با مونتگومری ترتیب دهید. جالب اینجاست که مونتگومری میداند که شما هویت هیرشمولر را به خود گرفتهاید و در حقیقت مامور 47 هستید. اما او آنقدر اعتماد به نفس دارد که باور کرده که میتواند بدون آسیب دیدن از تلهای که شما برایش چیدهاید خارج شود. در حالی که شما با مونتگومری صحبت میکنید، وی چندین مامور دیگر ICA را برای محاصره کردن شما میآورد.
در این مرحله، دیگر نمیتوان آرام و بی سر و صدا عمل کرد. زمان آن فرا رسیده است که میز هیرشمولر، که در زیر آن یک سلاح شاتگان قرار دارد را با لگد پرتاب کنید و سلاح را برداشته و به مبارزه بپردازید. اگر بتوانید دراین مرحله علاوه بر مامور مونتگومری سایر افرادش را نیز از پا دربیاورید، تروفی چالش It was a firefight را نیز دریافت خواهید کرد.
4 – چالش How The Turntables
یک روش شیک و بسیار تمیز برای از بین بردن هر دو مامور بنر و مونتگومری وجود دارد و لازمهی آن نفوذ به غرفهی DJ است. در ابتدا باید یک سری فعالیتهایی در قالب یک DJ انجام دهید تا در نهایت بتوانید این دو مامور را از پا در بیاورید.
در همان طبقهای که مامور بنر در آن مستقر شده و مردم را تحت نظر دارد، یک پیچ گوشتی را در سمت مخالف وی که بالای یک سطل آشغال قرار دارد، بردارید. به جایی که بنر و دو تکنسین در آن هستند بروید و تنظیم کنندهی ولتاژ بالا را خاموش کنید. جعبهی فیوز را خاموش کنید تا یکی از تکنسینها برای بررسی آن بیاید و حواسش پرت شود. صبر کنید تا نفر دوم او را برگرداند و سپس با استفاده از پیچ گوشتی خود در نصب یکی از وسایل مهمی که در آنجا وجود دارد، اختلال ایجاد کنید.
به قسمت پشت صحنهی جشن که مقابل دفتر هیرشمولر قرار دارد، برگردید و sound rack را در خارج از غرفهی مرتبط با DJها دستکاری کنید. یکی از DJها برای بررسی این موضوع میآید و شما میتوانید از این موقعیت استفاده کرده و هر دوی آنها را به راحتی از پا در بیاورید. حال باید تا لباس DJ را به تن کرده و به عنوان بدل وی به غرفه بروید.
DJ بعدی را در حال انجام فعالیتش از میان بردارید و در نقش وی قرار بگیرید. حال هنگامی که مونتگومری و بنر با هم هستند، نورپردازی لیزرها را افزایش دهید. سپس با بارگذاری بیش از حد این لیزرها، به آرامی از شر مونتگومری و بنر خلاص شوید. با این کار تروفی چالش How the Turntables نیز دریافت خواهید کرد.
5 – The Sniper (و چالشهای The 47th Trick In The Book، Rule Of Threes و Drive It Home)
مامور ترماین یک جای مناسب برای تک تیراندازی در سطح 2 ساختمان آماده کرده و در آنجا مستقر شده است. همچنین وی چندین موتورسوار Ragnarok را برای محافظت از خود و گشت زنی در اطرافش نیز استخدام کرده است. رسیدن به ترماین بر خلاف طوری که به نظر میرسد، به طرز شگفت انگیزی آسان است. زیرا افراد تیم امنیتی وی از هم به شدت فاصله دارند و قبل از رسیدن به وی میتوان به راحتی آنها را از پا در آورد.
همچنین یک چالش برای کشتن مامور ترماین با استفاده از تفنگ تک تیرانداز وی نیز وجود دارد، اما در ابتدا لازم است تا سلاح تک تیر وی را از روی سه پایهای که به آن متصل شده است، بدزدید. پس از به دست آوردن آن، یواشکی و پنهانی از کلوپ شبانه خارج شوید و به سمت پمپ بنزینی که در ابتدا این ماموریت را از آن جا شروع کردید، بازگردید.
در طول مسیر یک برج رادیویی پیدا خواهید کرد که میتوانید به آن وارد شوید. از پلهها استفاده نکنید زیرا ICA سیستم زنگ خطر بر روی آنها تنظیم کرده است. بالافاصله بعد از رفتن بر روی آنها صدای زنگ خطر به صدا در خواهد آمد. به جای پلهها از نردبان برای بالا رفتن از برج استفاده کنید. در جهت مامور ترماین قرار بگیرید و ماشهی سلاح را بکشید.
البته لازم به ذکر است که اسلحهی تک تیرانداز وی صدا خفه کن ندارد. هنگامی که با استفاده از این سلاح وی را از پا در آوردید، تیم امنیتی حاضر در آنجا به سمت مکان شما حمله ور میشوند. اگر به اندازه کافی سریع باشید، میتوانید از همین سلاح تک تیرانداز برای از بین بردن مامور گرین و سوان نیز استفاده کرده و آنها را نیز از میان بردارید. در این صورت چالش The 47th Trick in the Book را نیز کامل کرده و امتیازات اضافی را در این راه کسب خواهید کرد.
با کشتن حداقل سه هدف از بالای برج رادیویی چالش the Rule of Threes را نیز انجام میدهید و تروفی آن را به دست میآورید. اگر این کار شما موجب شود تا سایر مامورها نیز به سمت محل شما بیایند، میتوانید با کشتن یک مامور دیگر تروفی چالش Drive It Home را نیز به دست آورید.
6 – The Scout
مامور تیز بین گروه، مامور گرین، را میتوان در پشت بام کلوپ مشرف به منطقهی Chill Out یافت. عادات و فعالیتهای گرین خیلی پیچیده نیستند. وی وقت خود را مشغول بررسی و بازرسی از مکانهایی که از پشت بام میتوان آنها را دید میکند. همین موقعیت بسیار خوبی فراهم میآورد تا از لبهی یکی از این مکانها وی را به پایین پرتاب کرد. همچنین اگر مکان تیراندازی از دور را در برج رادیویی واقع در سمت دیگر نقشه بدست آورده باشید ،میتوانید به راحتی و از مسافت دور مامور گرین را از پا در بیاورید.
7 – The Professional
مامور تیمز را میتوان در قسمت ورودی عقب کلوپ شبانه یافت. حواس تیمز را میتوان به راحتی پرت کرد و علاوه بر این وی در منطقهای گشت میزند که افراد بسیار کمی به آن جا میآیند. همچنین بوتههای بسیار زیادی برای پنهان شدن در آن وجود دارند. پس از اینکه او از تیم موتور سواران Ragnarok بازدید کرد و کمی با آنها صحبت کرد، تیمز به سمت یک مکان خلوت و عالی برای از بین رفتن میرود و همانجا میماند. همین که وی را از پا در آوردید، متوجه میشوید که وی یک مین از تجهیزات ICA که برای تولید حواس پرتی است به همراه دارد و میتوان آن را برداشت.
8 – چالش Crane Trauma
مامور تیمز همچنین میتواند با استفاده از یک تصادف کاملا دقیق و منظم کشته شود. در مسیر گشت وی، شما یک جرثقیل پیدا میکنید که یک قطعهی عظیم بتن به آن متصل است. برای روشن کردن آن و انداختن بتن بر روی تیمز بیچاره، میتوانید از جایی که دو موتور سوار Ragnarok در حال مکالمه هستند، یک فیوز به دست آورید.
آن را در جعبه فیوز زیر جرثقیل وارد کرده، از جرثقیل بالا بروید و سوار آن شوید. هنگامی که مامور تیمز به سمت کانون توجه جرثقیل رفت، بتن را روی او بیندازید و بدین ترتیب شما یک مامور دیگر را نیز در این مامموریت از پا در خواهید آورد و بدین شکل تروفی چالش Crane Trauma را نیز دریافت میکنید.
9 – The Joker
مامور چمبرلین خود را به عنوان یکی از افراد تیم امنیتی کلوپ شبانه مبدل کرده است و میتوان وی را در حال گشت زنی در سالن رقص کلوپ مشاهده کرد. همچنین وی گهگاهی به سمت دفتر تیم امنیتی در نزدیکی دفتر هیرشمولر مشغول بررسی یک سری کارها است. در اینجا دو فرصت طلایی برای خلاص شدن از دست وی وجود دارد.
میتوانید از یک سرویس بهداشتی در نزدیکی وی استفده کرده و با پر کردن و سرریز نمودن سینک داخل دستشویی، وی را به آنجا بکشانید. در ادامه وی را به دام انداخته و از شرش خلاص شوید. همچنین میتوانید یک حادثه به وجود آورید و باعث مرگ وی با برق گرفتگی شوید. یک پیچ گوشتی پیدا کنید، سوکتها را دستکاری کنید و از شر مامورین اطراف خلاص شوید. با استفاده از این اجساد میتواند بر روی مسیر برق گرفتگی سر پوش گذاشته و آن را پنهان کنید. بدین شکل با جلب توجه مامور چمبرلین وی را از پا در بیاورید.
مامور چمبرلین دقیقا وارد این تله میشود. اما اگر آن را درست تنظیم کنید و برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشید، میتوانید همزمان مامور مونتگومری را نیز به دام بیندازی. بنابراین میتوانید در همان مکان، دو قتل سریع و آرام و بی سر و صدا داشته باشید.
10 – The Englishman (و چالشهای The Wurst Disguise و The Wurst Delivery)
مامور Lowenthal را میتوان با لباس مبدل به عنوان یک موتور سوار Ragnarok یافت. وی در حال گشت زنی در گاراژ بسته بندی مواد مخدر در سطح 0 ساختمان کلوپ است. مامور Lowenthal تقریبا از سایر مامورین حرفهای تر است و به شدت برای شکار کردن مامور 47 حرص میزند. تغییر چهرهی خود به عنوان رانندهی تحویل مواد و غذای پرسنل راهی آسان برای نزدیک شدن به مامور Lowenthal و تکمیل چالش The Wurst Disguise است.
یک روش سریعتر هم وجود دارد. میتوانید حواس او را در گاراژ پرت کرده و به این شکل فورا از شرش خلاص شوید. البته لازم به ذکر است که تحویل موفقیت آمیز غذای Lowenthal تروفی چالش The Wurst Delivery را نیز برایتان به ارمغان میآورد.
رانندهی تحویل غذا را میتوان در نزدیکی کانتینرهای موجود در گاراژ یافت. وی را از پا در بیاورید و خود را به جایش میدل کنید. سم غذا را که در همان نزدیکی هست نیز بردارید. کلید اسکوتر راننده را بردارید، قفل بوت را باز کنید و ماده اضافی را اضافه کنید. یک موتور سوار غذای مامور Lowenthal را تحویل میگیرد و به شما میگوید که از آنجا بروید. اما وی اشتباه میکند و درب را باز می گذارد.
سپس میتوانید به صورت پنهانی وارد آنجا شده و صبر کنید تا سم مرگ موش اثر بگذارد و منتظر شوید تا وی به توالت برود. هنگامی که مامور Lowenthal وارد موقعیت از پیش تعیین شده شد، میتوانید تا به آسانی وی را از سر راه بردارید و کارش را بسازید. البته اگر ترجیح می دهید که وی را سریعتر از این بکشید، یک راه دیگر وجود دارد. میتوانید یک سم کشندهتر را در بخش امنیتی اتاق Grow Room در سطح 1 ساختمان پیدا کنید.
11 – The Rookie
مامور دیونپورت (Davenport) خود را به عنوان یک شرکت کننده در کلوپ شبانه مبدل کرده و به گشت زنی در راهروی خارج از قسمت منطقهی Chill Out میپردازد. تنها راهی که میتوانید حواس مامور دیونپورت را پرت کنید مسموم کردن نوشیدنی وی است.
سم استفراغ را میتوان در همین نزدیکی یافت. بعد از پیدا کردن یک لباس مناسب و مبدل کردن خود به عنوان یکی از خدمهی کلوپ، میتوانید به آسانی نوشیدنی وی را مسموم کنید. هنگامی که دیونپورت این نوشیدنی را نوشید بلافاصله به سمت توالتهای مجاور راه میافتد. از اینجا به بعدش که دیگر کار بسیار سادهای است. میتوانید به راحتی از پشت سرش وی را خفه کرده و از شرش خلاص شوید.
12 – The Veteran (چالش Paging Dr. Greenthumb Challenge)
مامور رودز (Rhodes) به عنوان یک مأمور امنیتی به اتاق Grow Room در سطح 1 ساختمان نفوذ کرده است. او تمام وقت خود را به گشت و گذار بین گیاهان ماری جوانا و اتاق نگهبانی میگذراند. خلاص شدن از شر رودز کار چندان دشواری نیست. البته مشروط بر اینکه بتوانید چند موتورسوار Ragnarok را از محل ماموریت خود دور کنید.
در اتاق Grow Room دو راه برای از بین بردن مامور رودز وجود دارد. میتوانید با ترکیبی از سیم کشی معیوب و شلنگهای نشتی کاری کنید تا مرگ رودز به وسیلهی برق گرفتگی باشد. راه دیگر اینکه میتوانید صبر کنید تا او وارد اتاق امنیتی شود و در حالی که به حرکت بعدی خود فکر میکند، بر روی قاب پنجرهی اتاق بنشیند.
یک راه دیگر نیز برا کشتن رودز وجود دارد. میتوانید در حالی که رودز در اتاق نشسته است سم را در سیستم تهویهی اتاق قرار دهید. بدین شکل نیز میتوانید رودز را از میان بردارید. بدین ترتیب تروفی چالش Paging Dr. Greenthumb را نیز بدست میآورید.
13 – چالش !Waaagh
برای بدست آوردن تروفی چالش !Waaagh در Hitman 3 لازم است تا تمامی مامورهای موجود در این ماموریت را با استفاده از یک شمشیر تیغهای ساخته شده از آشغالهای فلزات تکه تکه کرد و از میان برداشت. یافتن این تیغه چندان دشوار نیست. زیرا بین چند تانکر آب متروکه در نزدیکی منطقهی Chill Out پنهان شده است: