بهتازگی اطلاعات جدیدی از داستان Returnal منتشر شده است. بهنظر میرسد با داستانی مرموز روبهرو خواهیم بود که سوالات زیادی در آن مطرح میشود.
کم پیش میآید که یک بازی با ساختاری شبیه به حالت Rogue داستان ممتازی داشته باشد. در عناوین اخیر Hades یک استثنا بود. بهنظر میرسد استودیوی Housemarque هم به دنبال این است که مثل Hades یک تعادل میان گیمپلی و داستانسرایی ایجاد کند. نکته جالب توجه در Returnal، نحوه کاربرد عناصر ترس و محیط خارقالعاده آن در ارائه داستان است.
هری کروگر، کارگردان بازی Returnal، در مصاحبهای با Mobile Syrup بیشتر درباره این موضوع صحبت کرد. او تاکید نمود که استودیوی Housemarque میخواهد در این بازی شوتر حس مرموز بودن مداوما حفظ شود. طبق گفته کروگر، طرح پرسشهای فراوان برای بازیکنان در طول داستان ارزش تکرار بازی را بهطور قابل توجهی بالا میبرد:
ما میخواهیم با Returnal داستانی خلق کنیم که پرسشهای زیادی مطرح میکند و همانطور که گفتم، مرموز و دلهرهآور باشد. به همین ترتیب وقتی بازی را تمام کنید، سوالهایی برای شما ایجاد میشوند. در این حالت میخواهید که دوباره بازی را تکرار کنید تا مجددا گزارشهای صوتی را بررسی کنید، به چیزهایی که کشف کردید گوش فرا دهید و داستان تمدن بیگانه را بیشتر بررسی کنید. همه این کارها را باری دیگر انجام میدهید و بیشتر به دقت کردن میپردازید تا راز اصلی چیستی Returnal را کشف کنید. حضور در این پروژه واقعا هیجانانگیز بوده و نحوه داستانسرایی Housemarque هم واقعا عالی است.
بازی Returnal روز 30 آوریل (10 اردیبهشت) بهطور انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.