وقتی بازی Final Fantasy 16 سال میلادی گذشته معرفی شد، بخش مبارزات آن فورا در مرکز توجهات قرار گرفت. بهنظر میرسد این نسخه تفاوت زیادی با بازیهای قبلی این سری داشته باشد.
تونی گارسو، ادیتور ارشد Nova Crystallis، در توئیت جدید خود اعلام کرد نائوکی یوشیدا، تهیه کننده Final Fantasy 16، راجع به مبارزات این بازی در یک برنامه رادیویی صحبت کرده است. او گفت این بازی اکشن زیادی خواهد داشت. تیم سازنده همچنین در حال تلاش است تا بازیکنانی که مهارت کمتری در عناوین اکشن دارند هم بتوانند از آن لذت ببرند. علاوه بر این، روی داستان بازی هم سخت کار میشود.
از این صحبتها میتوان برداشتهای مختلفی داشت؛ مثلا شاید بازی دارای گزینههایی باشد که مبارزات را برای بازیکنانی که مهارت پایینتری دارند، کم استرس زاتر و راحتتر میسازد. در بازی Final Fantasy 7 Remake هم حالت Casual وجود داشت که مبارزات در آن آسانتر میشد و نوار ATB هم سریع بر میگشت. اینکه آیا واقعا هدف سازندگان همین باشد و چگونه آن را در بازی اجرا میکنند را نمیدانیم. فعلا باید منتظر اطلاعات یا تریلر جدیدی بمانیم.
بازی Final Fantasy 16 در حال حاضر برای کنسول پلی استیشن 5 در دست ساخت است. البته طبق شایعات، این بازی فقط به مدت یک سال در انحصار کنسول سونی باقی خواهد ماند و سپس برای رایانههای شخصی هم منتشر میشود.