اطلاعات جدیدی از چگونگی تاثیرگذاری شانس و مهارت در سیستم پیشرفت بازی Returnal منتشر شد. هری کروگر اخیرا در مصاحبهای در رابطه بااین موضوع صحبت کرد.
طرح کلی بازی Returnal بدین شکل است که بازیکن وارد سیارهای بیگانه و مرموز میشود و در حلقهی زمان گرفتار شده است. این طرح برای سبک بازیهای Rogue بسیار جذاب بهنظر میرسد اما Returnal هم مثل اکثر عناوین این سبک با چالشهایی روبهرو است. یکی از این چالشها، قطعا نحوه پیشرفت و ایجاد تعادل بین سیستمی با تکیه بر مهارت بازیکن و مواردی به مانند شانس و طبیعت تصادفی بازی خواهد بود.
هری کروگر، کارگردان Returnal، اخیرا در مصاحبهای با GamesRadar در ارتباط با این موضوع صحبت کرد. واضح است که استودیوی Housemarque زمانزیادی را به فکر کردن درباره این بخش اختصاص داده است. طبق گفتهی کروگر، بازی Returnal از طریق مواردی به مانند آزادسازی مناطق جدید تا کشف آیتمهای جدید و پازلهای داستانی، تاکیدی مداوم روی پیشرفت دارد. وی میگوید برخی چیزها به شانس بستگی دارند. اما مهارت شما و فراگیری سیستم بازی از هر چیز دیگری در پیشرفت تاثیرگذارخواهند بود.
کروگر گفت:
شما به مناطقی دسترسی پیدا میکنید که قبلا امکان ورود به آنها وجود نداشته، آیتمها و رازهای جدید کشف میکنید. قطعههای داستانی را به هم وصل میکنید و مزایای جدیدی در مبارزات بهدست میآورید. چندین سلاح و آیتم را هم خودتان باید در دنیای بازی کشف کنید. در نهایت اما بزرگترین چیزی که شما را از موانع عبور میدهند، مهارت خودتان است. فراگیری سیستمها و تکنیکهای ما و کشف رازهای Atropos به شما در ادامهی راه مزایا و برتری خواهند داد. ماهیت تصادفی بازی بدان معناست که برخی چیزها همیشه به شانس شما برمیگردند . اما بازیباز میتواند همیشه به تنهایی با تکیه بر مهارت خود، پیشرفت و بر چالشهای Returnal غلبه کند.
هنوز ابتدای نسل 9 هستیم و بسیاری از سازندگان بازیهای خود را علاوه بر کنسولهای نسل جدید، برای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان هم منتشر میکنند اما Returnal قرار است یک بازی کاملا نسل بعدی باشد و در روز 19 مارس (29 اسفند) بهطور انحصاری برای پلیاستیشن 5 عرضه خواهد شد.
جدیدترین و داغترین اخبار بازیهای ویدیویی را میتوانید از این نشانی مطالعه کنید.