مدیر عامل استودیوی پاراسایت (Parasight)، بارتوش کاپران (Bartosz Kapron)، در جدیدترین مصاحبه و سخنان خود گفته است که به نظر وی تفاوت قدرت گرافیکی پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری ایکس آنچنان هم قابل توجه و اثرگذار نیست.
عدم تفاوت زیاد قدرت پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری ایکس از نظر مدیر عامل پاراسایت
همانطور که میدانید، از زمان معرفی کنسولهای نسل نهمی ایکسباکس سری ایکس و پلیاستیشن 5 تا به همین الان، بحثهای مختلفی حول موضوع قدرت گرافیکی و برتری هر کدام از این کنسولها مطرح شده است. با این همه، به نظر میرسد که هر دوی این پلتفرمهای نسل نهمی از قدرت بالایی برخوردار هستند و دست توسعه دهندگان را برای ساخت بازیهایی با کیفیت بالاتر از قبل باز گذاشتهاند. حال، اخیرا یکی دیگر از توسعه دهندگان مطرح این حوزه نظر خود را در مورد این موضوع به اشتراک گذاشته است.
مدیرعامل استودیوی پاراسایت (The Parasight)، بارتوش کاپران، در مصاحبهی اخیر خود با رسانهی گیمینگبولت (Gamingbolt)، در مورد تفاوت کنسولهای پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری ایکس در قسمت پردازندهی گرافیکی و قدرت آن اطلاعات جالبی ارائه داده است. بارتوش همچنین در مورد چیزهای دیگری در طول این مصاحبه صحبت کرده است، مانند اینکه کنسول ایکسباکس سری اس یک قطعهی سخت افزاری دو جانبه است که قبلا آن را پوشش خبری دادهایم.
بارتوش معتقد است که تفاوت بین این دو کنسول نسل نهمی، حداقل در بخش قدرت پردازندهی گرافیکی، چندان مهم و قابل توجه نیست. وی همچنین در مورد اختلافات میان سخت افزارهای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان نیز صحبت کرد که به نظر وی در پایان نسل هشتم لطمهای به سازندگان بازیهای ویدیویی وارد ساخت.
من فکر میکنم که تفاوت قدرت سخت افزاری بین پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری ایکس چندان قابل توجه نیست. به شخصه کاملا مطمئن هستم که هر سازندهای در صنعت بازیهای ویدیویی به شدت خوشحال است که ما دیگر با وضعیتی مانند نسل قبل مواجه نیستیم که در آن تفاوت قابل توجهی بین پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان وجود داشت و در سالهای آخر نسل هشتم باعث شد تا لطمهای به توسعه دهندگان وارد شود. ما باید این را همیشه به یاد داشته باشیم که برای انتشار یک بازی بر روی پلتفرمهای مختلف، باید ضعیفترین پلتفرم را در نظر بگیریم که به خودی خود مسئلهی بزرگی برای ساخت یک بازی مالتی پلتفرم است.
همانطور که بارتوش عنوان کرد، هنگام کار بر روی یک پروژه و عنوان چند پلتفرمی، در نظر گرفتن اجرا شدن آن بازی بر روی سخت افزار ضعیفتر مهمترین چیزی است که باید در نظر داشت. همانطور که میدانید، استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) با رعایت نکردن این فلسفه در ساخت بازی برگی مانند Cyberpunk 2077 اشتباه بزرگی را مرتکب شد که منجر به پیش آمدن مشکلات بسیار بزرگی برای این کمپانی گردید که تا به همین امروز نیز ادامه دارند.
نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرتان بارتوش دربارهی عدم تفاوت چندان قابل توجه پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری ایکس در زمینهی قدرت گرافیکی درست میگوید یا خیر؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.