شرکت مایکروسافت (شرکت Microsoft) در سالهای اخیر تمام تمرکز خود را بر روی استودیوهای فرست پارتی خود و همچنین شرکت Xbox گذاشته است. دلیل این اتفاق آیپیهای قدرتمند این شرکت است و مایکروسافت قصد دارد تا از نهایت پتانسیل آنها بهره ببرد. از آنجایی که استودیوهای فرست پارتی توانایی خلق هر نوع بازی را دارند، احتمالاً در آینده شاهد بازیهای متفاوتی خواهیم بود.
بازیهای لایو سرویس و چندنفره مانند Sea of The Theives، Gears of War، Forza و… به شدت در بازار بازیهای ویدئویی موفق هستند اما امروزه توجه کمتری به بازیهای AAA و تکنفره میشود. آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در مصاحبه با The Guardian اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد تا بر روی ساخت بازیهای AAA تمرکز کند.
من فکر میکنم باید تعداد عناوین AAA را نسبت به قبل افزایش دهیم. تمام پلتفرمهای عرضه بازی مانند فروشگاههای دیجیتال یا فروشندههای نسخه فیزیکی باید به طور کلی تغییر کنند. این تصمیم خطرناک است اما خب چیزهای بزرگ همیشه خطرناک هستند.
در حال حاضر بازیهایی مانند Fable، Starfield، Avowed، The Outer Worlds 2، Perfect Dark و… توسط استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت تولید شدهاند و همه آنها در مقایسه با بازیهای دیگر تجربه متفاوت و جدیدی به بازیکنان ارائه میدهند و ظاهراً مایکروسافت قصد دارد تا این روند را ادامه دهد.