در سری مقالات راهنمای بازی Resident Evil 8 ما با شما در مسیر داستان بازی همراه خواهیم شد تا با همدیگر رازها و موارد و ماموریتهای خاص بازی را به سرانجام برسانیم. با قسمت هشتم سری راهنماهای بازی رزیدنت اویل ۸ با ما همراه باشید.
راهنمای مراحل بازی Resident Evil 8 (قسمت هشتم)
در قسمت قبل و پارت هفتم راهنمای بازی Resident Evil Village بالاخره توانستیم تا با گذر از قلعهی لیدی دیمیترسکو و نابود کردن وی، بالاخره دوباره به روستا بازگردیم و مسیر خود را برای رسیدن به هدف نهایی بازی دنبال کنیم. بعد از اتفاقات تلخی که در آن قلعهی منحوس برای ایتان وینترز رخ داد، قسمت بعدی Resident Evil Village بار دیگر ایتان را در مقابل موجودات ناشناخته و اتمسفر سنگین خود قرار میدهد تا مقاومت وی را در برابر این ناگواریها محک بزند.
نحوه تکمیل خانهی عروسکی Beneviento
قفل درب با نماد چهار بال را باز کنید و بعد از عبور از آن و در طرف دیگر دروازه، خود را در یک مسیر بزرگ خواهید یافت. راه خود را به سمت چمنهای بلندی که در بالای تپه قرار دارند، دنبال کنید و از مسیر سمت چپ و کنار سنگ مزار قبرستانها عبور کنید.
از طریق منطقهی Potter’s Field به سمت جلو بروید تا به نقطهای اساسی در جاده برسید. سپس از سمت چپ به مسیر خود ادامه دهید. از روی پل به سمت بیرون بروید و با اطمینان به آن طرف پل حرکت کنید. سپس در طرف دیگر پل، از سمت دروازهی مقابل خود عبور کنید.
از طریق باغ مقابل خود به سمت مسیر جلو ادامه دهید و سپس از پلههای سنگی انتهای مسیر به سمت پایین بروید. در هنگام مشاهدهی ساختمان گنبددار با نشانهی Beneviento’s Treasure، که بعدا به آن باز خواهید گشت. به طرف دیگر بروید و صندوق نامهی مقابلتان را بررسی کنید.
جعبهی نامهی “از خاطرات خود صرف نظر کنید”
شما باید در این مرحله به نوعی خاطرات خود را رها کنید. پس برای این منظور بهتر است تا به فهرست موجودی آیتمهای اصلی خود بروید و عکس خانوادگی خود را که رز و میا در آن هستند، در داخل این جعبه بگذارید.
از طریق در مقابل، دکمهی آسانسور را فشار داده و وارد آن شوید. در بالای مسیر به سمت بیرون برگردید و در آنجاست که خود را در عمارت Beneviento خواهید دید. خانهای قدیمی و فرسوده در کنار یک آبشار که به شدت ترسناک و خفقان آور به نظر میرسد.
از دروازهی روبرو وارد آن شوید و سپس به سمت راست حرکت کنید و از در ورودی به مسیر مستقیم خود ادامه دهید. در کلبه مقابل و راهروی آن، در آن طرف میز، یک در قرار دارد که باید مسیر خود را از طریق آن ادامه دهید و به جلو بروید.
شما اکنون در اتاق نشیمن هستید و آنجا جایی است که باید از در سمت راست آن به مسیر خود ادامه دهید. این مسیر به یک راهروی جدید منتهی میشود که از گوشهی آن میتوانید به مسیر خود ادامه دهید. در پایان مسیر راهرو، دکمهی آسانسور را فشار دهید و سپس به سمت پایین بروید. در پایین، چیزی برای به دست آوردن و جمع آوری وجود ندارد. بنابراین بهتر است تا مسیر خود را به سمت مستقیم و انتهای راهرو ادامه دهید تا به عمق و انتهای خانهی مورد نظر برسید.
در پایین، چیزی برای به دست آوردن و جمع آوری وجود ندارد. بنابراین بهتر است تا مسیر خود را به سمت مستقیم و انتهای راهرو ادامه دهید تا به عمق و انتهای خانهی مورد نظر برسید.
اولین درب موجود در سمت راست شما قفل شده است، بنابراین دوباره سالن را از ابتدای مسیر دنبال کنید، به سمت چپ بروید و سپس از درهای دوتایی در آخر مسیر خارج شوید. در اینجا شما میتوانید فلاسک بعدی خود را پیدا کنید که مرحلهای نسبتا آسان است. وارد شوید و آن فلاسک را به دست آورید و سپس به عقب بازگردید و از خانه خارج شوید.
البته متاسفانه باید بگویم که به دست آوردن تمامی این فلاسکها (به ویژه این یکی) به این راحتیها هم نیست!
زن عروسکی را بررسی کنید
زن عروسکی و عکس روی میز را در این خانه بررسی کنید. بالاخره خواهید فهمید که برای بریدن باندها به یک قیچی و تعدادی پنس و موچین برای خارج کردن چیزی از دهان وی نیاز خواهید داشت. چشم چپ این عروسک را بررسی کنید و بدین شکل یک نقاشی از یک پرندهای که به سمت راست پرواز میکند خواهید یافت.
اکنون پای چپ این آیتم را بررسی کنید تا یک کلید پیچ در پیچ نیز از داخل آن پیدا کنید.
سپس با بررسی دست چپ این عروسک و کمی فشار و زور، فادر خواهید بود تا یک انگشتر و حلقهی خون آلود را بدست آورید.
سپس شانهی سمت راستش را بررسی کنید و از داخل آن یک کلید نقرهای بدست آورید.
در آخر، بازوی راست عروسک را باز کنید و یک نماد عجیب با سه چشم بسته را در آن خواهید یافت.
همچنین در این مکان یک نقطه برای ذخیرهی بازی نیز وجود دارد که میتوانید قبل از کشته شدن از آن برای ذخیرهی پیشرفت خود استفاده کنید. در چوبی در یک طرف اتاق نیز قفل شده است، اما اکنون میتوانید آن را با کلید نقرهای که بدست آوردید، باز کنید. در داخل اتاق دارو و درمان، شیر سینک ظرفشویی را و با آن تعامل کنید تا بالاخره بتوانید حلقهی ازدواج بدست آمده را تمیز نمایید.
درب کنار شما قفل است، بنابراین بهتر است تا به کارگاه برگردید و حلقه ازدواج را برای بدست آوردن تاریخ بر روی آن بررسی کنید و بدین شکل کد 052911 را بیابید که در حقیقت رمز در بسته شده خواهد بود.
به راهرویی که قبلا در آن بودهاید بازگردید و خواهید دید که دری که قبلا قفل بود اکنون باز شده است. به داخل آن بروید و خواهید دید که آنجا یک اتاق ذخیره سازی است.
پازل و معمای جعبهی موسیقی
با جعبهی موسیقی روی میز تعامل کنید و در همین راستا از کلیدی که به دست آوردهاید نیز استفاده کنید. برای اینکه آن را فعال کنید، باید خراشهای روی آن را در یک ردیف قرار دهید. حلقههای این دستگاه را به درستی بچرخانید تا به شکل عکس زیر دربیایند و یک خراش نسبتا بلند در سمت چپ و دیگری در سمت راست آن قرار بگیرد.
با این کار و فعال شدن این دستگاه شما یک پنس و موچین دریافت خواهید کرد. بعد از آن به سمت عروسک مورد نظر بازگردید و با استفاده از این پنس دهان آن را باز کنید. با در دست داشتن فیلم مورد نظر، اکنون باید به اتاق مطالعه در کنار آسانسوری که با آن به این طبقه آمده بودید بروید و از آن استفاده کنید.
معمای پروژکتور و ترتیب فیلم
در داخل اتاق مطالعه یک پروژکتور فیلم به سبک قدیمی به همراه 4 حلقه فیلم در کنار آن پیدا خواهید کرد. حلقهی فیلم خود را که از دهان عروسک زن به دست آوردهاید را نیز به این مجموعه اضافه کنید و سپس آنها را در ترتیبی مناسب قرار دهید.
ترتیب فیلمها اینگونه است:
- میمون
- دهکدهی سایهها
- رز
- جعبهی موسیقی مورد نظر
- بال عروسی!
اکنون فیلم را بازسازی کنید و از تولید فیلم دوست داشتنی و محتوای نهایی آن لذت ببرید. پس از آن به سمت اتاق باز شده بروید، قیچی را از دست عروسک بگیرید و سپس مسیر خود را به سمت راست ادامه دهید.
در سمت دیگر، از راهرو به سمت چپ رفته و سپس دوبار به عقب برگردید تا تلفن را در هنگام زنگ زدن بردارید. به سمت چپ برگردید، از در مادر عبور کنید و سپس درب اتاق دارو و درمان را دوباره باز کنید. حالا باید باندها را در کارگاه عروسک سازی برش دهید. بعد از آن نیز حفرهی سینه را باز کنید و مدالیون برنجی (نوعی فلز) را بگیرید.
این بدان معنی است که اکنون میتوانید به سمت چپ، در گوشهی تاریک اتاق بروید و مدال را در جایگاهش در در چوبی قرار دهید. نماد بالا سمت چپ را همان پرنده در حالی که به سمت راست نگاه میکند، بگذارید و سپس نماد پایین را همان نماد سه چشم بسته که پیدا کردید، قرار دهید.
سپس از دری که باز میشود مستقیم به جلو بروید. بله، شما مجبور هستید تا این کار را انجام دهید! بعد از آن از پلههای وحشتناک آنجا پایین آمده و از داخل چاه به پایین بروید.
سپس باید کلید مورد نظر را برداشته و به سمت عقب بازگردید و به بالا بروید. به شخص فکر مینم که بهتر است اینجاها خیلی مراقب باشید و خیلی هم نترسید!دور اتاق را دور بزنید تا بتوانید دوباره از پلهها به سمت بالا بیایید. سپس از گوشهی اتاق دوباره حرکت کنید تا به سمت کارگاه عروسک سازی بازگردید. از سمت چپ به بیرون حرکت کنید و خطی را که بر روی زمین به صورت مستقیم کشیده شده است، دنبال کنید.
پس از این شما خودتان خواهید فهمید که چه زمانی باید دوباره از طریق کارگاه عروسک و اتاق دارو و درمان بازگشته و به سمت در مادر و اصلی مسیر بروید. از کنار دهانهای که به اتاق مخفی پشت اتاق مطالعه منجر میشود بروید. سپس از طریق اتاق مطالعه به اتاق breaker box در کنار آسانسور بروید که در سمت چپ آسانسو واقع شده است. از کلیدی که پیدا کردهاید برای ورود به آن استفاده نمایید.
داخل آن یک نقش برجسته از یک کودک قرار دارد که میتوانید آن را در جایگاهش درون در مادر قرار دهید.
از طریق در مادر، از اولین در سمت چپ خود عبور کنید تا موانع حاضر در راهرو را بدین شکل دور بزنید. سپس به سمت اتاق خواب در انتهای سالن بعدی بروید. در داخل، به سمت اطراف تخت نگاه کنید و به خوبی آن را به خاطر بسپارید. به یاد داشته باشید که میتوانید در اینجا پنهان شوید (حواستان به این مورد باشد!). اکنون فیوز را از روی دیوار آنجا بردارید و دوباره از طریق آشپزخانه به سمت اتاق Breaker Box برگردید.
دوباره، البته خود شما خواهید فهمید که کی و چه زمانی، باید به سمت اتاق خواب فرار کنید و در زیر تخت مخفی شوید. وقتی که مطمئن شدید آن موجود از کنار شما رد شده است، بهتر است تا فورا به سمت آشپزخانه، اتاق دارو، کارگاه و سپس راهرویی که انتهای آن به اتاق Breaker Box میرسد، بازگردید.
به محض باز شدن سوار آسانسور شوید و دکمهی آن را فشار دهید. به سمت طبقهی بالا برگردید و از طریق اتاق نشیمن به سمت سرسرای قبلی بروید. اکنون شما باید قایم باشک (بله، عجیب به نظر میرسد!) بازی کنید و مکانهای این بازی نیز در تجربههای مختلف تغییر کردهاند، اما عموما مشابه و تقریبا در یک نقطه قرار دارند. مکان اول در طبقهی دوم از سمت کنار پنجره، درست در کنار تخت در اتاق مهمان قرار گرفته است.
مکان دوم معمولا محل نشستن و گردهم آمدن در اتاق نشیمن است.
سپس مکان نهایی نیز در کنار آسانسور قرار گرفته است.
بعد از پخش و اتمام کاتسین جدید، کلید جدید را با کلید بالدار قدیمی خود ترکیب کنید تا یک کلید چهار بال جدید از ترکیب آن دو ساخته شود. فلاسک دوم را بردارید و سپس عروسک انجی (Angie) را از روی زمین بردارید و سپس فورا خانهی Beneviento را ترک کنید.
گنجینهی خانهی Beneviento
از آسانسور پایین بروید، از طریق جنگل به سمت دهکدهی اصلی بازی برگردید. دوباره، سنگ قبر را با عنوان Beneviento Treasure بگذارید فعلا بماند چرا که بعدا میتوانید دوباره بازگردید و آن را به دست آورید. در طول مسیر بازگشتتان، خواهید دید که باغ و ساختمانهای فرعی که قبلا قابل دسترس نبودند، اکنون قابل دسترسی هستند. با یادآوری اینکه کلید خانه لوتیر ممکن است در جایی در همان نزدیکی پنهان شده باشد، جستجوی منطقه را، که عملی منطقی به نظر میرسد، آغاز کنید.
در مسیرتان در نزدیکی مانع مسدود کنندهی مسیر، به سمت راست بروید و مهمات سلاح تک تیرانداز را از جعبهی مقابلتان بردارید.
در گوشهی مسیرتان، برخی از دشمنانتان از خواب بیدار میشوند تا بدین شکل دوباره یک مبارزهی نسبتا جذاب آغاز شود. آن یکی را که در باغهای سمت راست قرار گرفته است از پای در بیاورید و سپس به زیر طاقهای مسیر بروید و توپهای ماه و خورشید را از آنجا بردارید.
در منطقهی بعدی مسیرتان، دو موجود عجیب دیگر مشاهده خواهید کرد که میتوانید به آنها شلیک کنید و در واقع بهتر است تا برای شروع مبارزه خودتان در ابتدای عمل شلیک کنید. پس از آن دو موجود دیگر نیز ظاهر میشوند که باید آنها را نیز شکست دهید و پس از آن بهتر است تا به خانهی موجود در سمت چپتان وارد شوید.
ورود به آن خانه باعث پدیدار شدن یک موجود دشمن دیگر در بیرون خانه میشود. بنابراین قبل از بدست آوردن و برداشتن آیتمهای جالب و قدرتمند حاضر در داخل خانه، از جمله یک سلاح شاتگان به شدت قدرتمند، بهتر است تا آن موجود را از پای در بیاورید و سپس به داخل خانه وارد شوید و مشغول لوت کردن گردید. باغ را از طریق عبور از طاقهای مسیر مقابلتان دور بزنید و سپس با دشمنان باقی مانده در این مسیر کنار بیایید. سپس و بعد از اتمام این کار، از دروازهی مقابل خود به سمت چپ، بالای تپهی مقابل بروید و سپس خانهی باغبان را خواهید دید.
ظرف داخل چاه را بالا ببرید و بعد از آن سر عروسک را برای ساختن کامل عروسک مادالینا پیدا خواهید کرد.
در بیرون از خانه و درست در پشت کلبه، شما یک عکس از یک پرندهی عجیب و غریب خواهید دید که در نزدیکی مجسمه Maiden of War در میدان اصلی روستا قرار گرفته است.
در داخل کلبه، شما کلید Luthier را برای آن گنجینهای که بدست آوردنش اختیاری است و سپس پازل مارپیچ و هزارتو را برای آن توپ خورشید و ماه که در قسمت دیگر باغ پیدا کردهاید، بدست خواهید آورد. بازی توپهای مورد نظر ماه و خورشید، جمجمهی Onyx را به شما میدهد. سپس مواد منفجره را از روی زمین بردارید و اینها تنها چیزهایی هستند که قادر خواهید بود در اینجا پیدا کنید. سپس بهتر است تا از طریق جنگل به سمت شخصیت دوک بازگردید.
بدون هیچ کار خاصی شما قادر هستید تا شیطانی بودن و پلیدی شخصیتهای عروسکها را به آسانی احساس کنید. زمانی که به سه راهی در مسیرتان رسیدید، در حقیقت یک جعبه در سمت چپتان وجود دارد که حاوی برخی آیتمهای خاص است. همچنین یک الماس در بالای سر یکی از قبرها نیز وجود دارد که برای بدست آوردنش بایستی تا با سه موجود دیگر مبارزه نمایید.
وقتی که مسیرتان را ادامه دادید و دوباره به نزد شخصیت دوک برگشتید، با وی صحبت کنید. اما قبل از اینکه به سمت مورو (Moreau) بروید بهتر است تا در ابتدا گنجینه و مجموعهی Maestro را به همراه آن پرندهی عجیب جمع آوری کنید. پرندهی عجیب و غریب در قبرستان در کنار مجسمهی Maiden of War درست در مرکز روستا قرار گرفته است و بهتر است تا آن را به دست بیاورید.
در کنار جایی که پرندهی عجیب و غریب را پیدا خواهید کرد، مقبرهای نیز وجود دارد که قبلا قفل شده بود، اما خوشبختانه اکنون باز است. در داخل آن مقبره، شما قطعهی Broken Slab را خواهید یافت که در حقیقت قطعهی گمشدهی لازم برای باز کردن مقبرهی نشان شده با علامت Beneviento Treasure میباشد.
سپس، بعد از اینکه به شهر قدیمی حاضر در زیر تراکتور برگشتید، از کلید Luthier در آنجا استفاده کنید.
در داخل آن کمی مهمات، چندین وسیله و یک کابینت قفل شده وجود دارد که کد لازم برای ورود به آن بر روی پوستر ” تولدت مبارک” یافت میشود. آن کد در حقیقت 27/09/17 است.
بعد از شکسته شدن قفل شما میتوانید یک مجسمهی بسیار ارزشمند و یک سری لوازم تزئیینی برای سلاح تک تیرانداز خود پیدا کنید. وقتی که کارتان در اینجا تمام شد، به نزد شخصیت دوک برگردید و از روی تپه تا رسیدن به سنگ قبر موجود در عمارت Beneviento حرکت کنید. در حال حاضر آنجا توسط یک دشمن بسیار سرسخت محافظت میشود که احتمالا باید با استفاده از مواد منفجره و سلاح جدید شاتگان خود به استقبال وی بروید تا شانسی در مقابل حملات مرگبارش داشته باشید.
هنگامی که وی را شکست دادید، یک آیتم کریستالی خیلی خاص بر روی زمین خواهد افتاد که میتوانید آن را بردارید. همچنین قادر خواهید بود تا در صورت تمایل گنجینهی عمارت بنوینتو را نیز به دست آورید.
حال که مقدار زیادی پول و آیتمهای نارد به دست آوردهاید، بهتر است تا به سمت شخصیت دوک برگردید و خود را آماده کنید. در قسمت بعدی راهنما، مسیرمان را برای رسیدن به شخصیت Moreau ادامه میدهیم. پس در قسمتهای بعدی راهنما نیز با ما همراه باشید.