انتظارات برای بازسازی Silent Hill 2 طولانی شده است، به این دلیل که سالها از زمان معرفی آن میگذرد. با این حال سرانجام، کونامی و تیم بلوبر در حال آمادگیهای نهایی برای بازگرداندن این فرنچایز از دنیای مردگان هستند. یک بازسازی اولیه به سبک Resident Evil 2 با توجه به تاریخچه سری Silent Hill 2 اکثریت قریب به اتفاق سایلنت هیل ۲ را نه تنها بهترین بازی این سری میدانند، بلکه آن را یکی از بهترین آثار ژانر خود یعنی ترسناک بقا است.
یک بازسازی وفادار
از بسیاری جهات Silent Hill 2 از بازسازی موفق Resident Evil الگو برداری خواهد کرد. اما از یک جهت Konami و Bloober Team مسیر خود را ترسیم میکنند، بازسازی آینده سایلنت هیل ۲ از مسیری که Konami و Bloober Team ترسیم میکنند به شدت به عنوان افسانهای 2001 وفادار خواهد بود.
داستان نسخه بازسازی به ساختار داستان اصلی پایبند خواهد بود، اما در بخشهای مختلف گسترش خواهد یافت. تا آنجا که به داستان اصلی مربوط میشود این بازسازی به فیلمنامه اصلی نزدیک خواهد بود.
بازگشت به اصول سابق
اگر واقع بین باشیم، باید به این مورد اذعان کنیم که Bloober Team تعهد و وظیفهای بزرگی را بر عهده گرفته است. با وجود اینکه افرادی زیادی که روی این نسخه فعالیت دارند هیچ دخالتی روی نسخه اصلی نداشتهاند. چند نفر از اعضای سازنده تیم اصلی نیز در این بین حضور دارند. به طور خاص میتوانیم به ماساهیرو ایتو مدیر هنری و طراح شخصیت و آکیرا یامائوکا آهنگساز اشاره کنیم.
مقدمه بازسازی شده
جزئیات اصلی و بزرگ داستان بازی سایلنت هیل ۲ عمدتا در بازسازی بدون تغییر خواهند ماند و صرفا در بخش کیفی شاهد تغییر در آنها هستیم. در واقع تغییرات عمدتا در بخش ساختار و مقیاس خواهند بود، در فیلمهایی که از گیمپلی بازی تاکنون به نمایش گذاشته شده است، این تغییرات را دیدهایم.
تغییراتی که شامل محل قرارگیری آیتم ها، برخوردهای دشمن، تا چیدمان برخی مناطق همچنین موارد جدیدی مانند، اتاقها، مسیرهای اختیاری ( انتخابی ) در برخی مناطق برای کائش بیشتر اضافه شده است.
سازههای قابل جستوجوی بیشتر
Bloober Team در حال ارائه یک تجربه گیم پلی گسترده با برداشت خود از Silent Hill 2 است که فضای بیشتری را برای کاوش و جستوجو در اختیار پلیر قرار میدهد. همانطور که در یک پیش نمایش در بلاگ پلیاستیشن نشان داده شد، بازیکنان در بازی با ساختمانهای کاملا جدیدی روبهرو هستند که قبلا در بازی وجود نداشته است.
بازیبازان میتوانند وارد این ساختمانها شوند و درون آنها را جستوجو کنند. و جوایز و مهمات و منابعی که درون آنها وجود دارد را بدست آورند، البته لازم به ذکر است که این فضاها چالشها و تهدیدهای مخصوص به خود را دارند.
طرحهای تغییر یافته
علاوه بر مناطق جدیدی که به گیم پلی بازی سایلنت هیل ۲ اضافه میشوند، مکانهایی که از قبل نیز در بازی وجود داشتهاند بازسازی یا به طور کلی باز طراحی خواهند شد. برای مثال در پیش نمایش بلاگ پلیاستیشن نشان داده شد که هر دو ساختمانهای آپارتمانی Wood Side و Blue Creek تقریبا به طور کامل در بازسازی تغییر کردهاند. این تغییرات به این معنی است که حتی طرفداران قدیمی این سری میتوانند انتظار محتوای جدید را در این بازسازی داشته باشند.
تغییرات سیستم مبارزه
این قسمتی است که سالنت هیل ۲ با بازسازی خود بیشترین تفاوت را خواهد داشت، زیرا بر خلافه نسخه اصلی این عنوان بازسازی شده بسیار شبیه به بازسازی Resident Evil 2 خواهد بود. این تغییر با تغییرات دیگری نیز همراه خواهد بود، در واقع مبارزات بسیار هیجانیتر و اکشنتر خواهند بود و دشمنان حملات و انیمیشنهای جدید خواهند داشت که آنها را تهدید کنندهتر و غیرقابل پیش بینیتر میکند.
سیستم مبارزه دشمنان
به نقل از موتوی اوکاموتو تهیه کننده سری اصلی، جدا از مکانیکهای اصلی بازی، مبارزات شاهد تغییرات کلیدی دیگری نیز خواهند بود، از جمله اینکه تمام رویاروییهای دشمنان در بازی «جایگزین شده یا از اول بازسازی میشوند».او در مصاحبهای با مجله PLAY در مورد اینکه چگونه بازسازی، سیستم مبارزات دشمنان را تغییر میدهد گفت: «ما همه دشمنان را از جایی که در نسخه اصلی قرار گرفتهاند جایگزین کردهایم و دوباره بازسازی کردهایم تا مبارزات برای همه حس جدیدی داشته باشد.»
معماها
مشابه سیستم مبارزات، معماهای سایلنت هیل ۲ نیز دچار تغییراتی شدهاند، برخی از معماها کاملا جدید و برخی دیگر نیز بازسازی شدهاند. Mateusz Lenart در مصاحبه با بلاگ پلیاستیشن درباره رویکرد بازسازی معماها گفت: «ما در بحث ساخت معماها مراقبت میراث و خاطرات نسخه اصلی خواهیم بود راه حل های خاص و معماهای خاص به نوعی ادای تحرام به خلاقیتی است که در نسخه اصلی وجود داشته است.» وی افزود «ما معقدیم این ادای احترام در کنار پایبند بودن به میراث نسخه اصلی و ارجاعات غافلگیر کننده به نسخه اصلی، باعث خوشحالی طرفداران نسخه اصلی سایلنت هیل ۲ خواهد شد و در عین حال چیزی جدید و جالب برای حل کردن به آنها ارائه میدهد.»
همچنین در همین حال بازی این امکان را به شما میدهد که سختی مبارزات و معماها را به صورت جداگانه انتخاب کنید.
قابلیت شخصیسازی UI
یکی از مواردی که Bloober Team همیشه در آن خوب بوده است، ساخت بازیهایی است که به شدت سینمایی به نظر میرسند، که البته این دقیقاً همان چیزی است که نسخه بازسازی شده Silent Hill 2 به آن نیاز دارد. برای این منظور، اگر به دنبال سینماییترین تجربه ممکن هستید، این گزینه را خواهید داشت که تک تک عناصر رابط کاربری روی صفحه را خاموش ویا شخصی سازی کنید.
فیلتر دهه 90
موردی دیگر که Bloober Team در نسخه بازسازی شده سایلنت هیل ۲ اضافه خواهد وجود یک فیلتر دهه 90 است، فیلتر دهه 90 با تغییر در ساختار و تصحیح رنگ صفحه ظاهر بازی را به آنچه که ممکن است از نسخه اصلی به یاد داشته باشید نزدیک میکند.
دیالوگهای تغییر یافته
اگر چه بازسازی Silent Hill 2 یک بازسازی وفادار به نسخه اصلی خواهد بود. اما قرار نیست داستان و دیالوگهای اصلی خط به خط بازسازی شوند. بر اساس گفتههای Mateusz Lenart نسخه بازسازی شده در برخی موارد دارای دیالوگهای اندکی تغییر یافته است، شخصیتهای اصلی داستان یعنی جیمز و ماریا در قلب این بازسازی قرار دارند.
Lenart همچنین میگوید: «در دیالوگها کش قوسهای عاطفی میان این دو شخصیت حفظشده است و دقت زیادی برای نشان دادن احساساتشان با فناوریهای روز انجام شده است. به همین دلیل ممکن است برخی از دیالوگها کمی تغییر کنند تا شخصیتها پویاتر بشوند.»
مدت زمان بازی
نسخه اصلی در حدود 8 ساعت گیمپلی داشت اما در نسخه بازسازی شده سایلنت هیل ۲ میانگین زمان بازی چیزی در حدود 16 تا 18 ساعت خواهد بود همچنین بازیکنان اگر بخواهند جهان بازی را به طور کامل کاوش کنند، این زمان تا 20 ساعت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس این آمار گیم پلی بازی توسط Bloober Team دو برابر شده که تجربهای به مراتب گستردهتر نسبت به نسخه اصلی است.
حداقل سیستم موردنیاز / سیستم پیشنهادی
حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی سایلنت هیل ۲ و سیستم پیشنهادی این عنوان به شرح زیر است:
حداقل سیستم موردنیاز
i7-6700K / Ryzen 5 3600 | CPU |
GeForce GTX 1070 Ti / Radeon RX 5700 | GPU |
8GB | RAM |
50GB | SPACE |
سیستم پیشنهادی
i7-8700K / Ryzen 5 3600X | CPU |
GeForce 2080RTX / Radeon 6800XT | GPU |
16GB | RAM |
50GB | SPACE |