پادکستهای بازی امروزه طرفداران بسیار زیادی در میان بازیبازان دارند. بسیاری پادکستهای صوتی را بر مطالعه نقدها و مقالات طولانی که امروه در تمام مراجع باب شده است، ترجیح میدهند. در راستای گسترش فعالیت خود به عنوان یک رسانه گیمینگ، رسانه گیم پالت نیز تصمیم بر آن گرفت تا اولین پادکست صوتی خود با نام پالت کست را منتشر کند. چهارمین قسمت این پادکست به بازی مکس پین اختصاص دارد.
همانطور که میدانید امروزه بازیهای ویدئویی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار هستند. بر خلاف گذشته، تعداد کثیری از کاربران روزانه مطالب، مقالات، اخبار و ویدئوهای جذاب گیمینگ را از طریق رسانههای مختلف دنبال میکنند. این موضوع در گذشته آن طور که باید و شاید باب نبود. بهتر بگویم ابزار کافی برای ارائه محتوای منحصر بفرد که مخاطب لیاقت آن را داشته باشد وجود نداشت. موضوعی که البته امروزه به لطف گسترش تکنولوژی و سهولت دسترسی کاربران به اینترنت سهل شده است.
نکته جالب اینجاست. همان طور که سهولت دسترسی به اینترنت و تکنولوژی بیشتر میشود، سلایق و علایق مخاطبین و به خصوص مخاطبین ویدئوگیم نیز به مرور زمان تغییر میکند. کاربران و مخاطبان جدید دیگر به مانند گذشته علاقهای به مطالعه نقد و بررسی بازیها و مقالات طولانی بازی که به کرات در هر رسانهای مشاهده میشود را ندارند. به نوعی میتوان گفت رمز موفقیت یک رسانه، نوآوری و ارائه ایدههای جدید به مخاطبان است و نه تکرار فرمولهای کلیشهای و منسوخ شده.
یکی از موضوعاتی که امروزه و به خصوص در میان مخاطبین جدید بسیار باب شده است، پادکستهای بازی هستند. پادکستهای گیمینگ در حقیقت آیتمهای صوتی هستند که خلاصهای از همان مطالب و مقالات طولانی را با شیوهای رساتر و بیانی جذابتر به سمع و نظر مخاطب میرسانند. البته پادکستها انواع و اقسام مختلفی دارند و بسیاری از آنها به بحث و گفتگو پیرامون بک موضوع جذاب اختصاص دارند.
حال در سومین سال فعالیت گیم پالِت، همان طور که پیشتر وعده دادیم با محتوای جدیدی بازگشتیم. پس از استقبال خوب شما مخاطبین عزیز گیم پالت از قسمتهای قبلی پادکست، بر آن شدیم تا در سریعترین زمان ممکن قسمت چهارم را تهیه و به سمع و نظر شما برسانیم.
پادکست گیمینگ 4#؛ نگاهی به سری بازی مکس پین
فرنچایز Max Payne از آن بازیهای محبوبی است که نه تنها نسل قدیم بلکه حتی بازی بازان نسل جدید نیز به طور حتم، حداقل یکی از عناوین مکس پین را تجربه کردهاند. بسیاری دلیل اصلی موفقیت و محبوبیت این سری را نبوغ و تلاش تیم سازنده آن یعنی استودیوی رمدی میدانند.
عوامل متعددی از قبیل لول دیزاین منحصر بفرد، داستان تاریک و شیوه روایت داستان بازی مکس پین در قالب کمیک بوک در کنار خلق اتمسفر دارک و نئونوار بازی سبب شدهاند تا نسخه اول خیلی زود به موفقیت دست یافته و در نسخه دوم این فرنچایز به اوج محبوبیت و شهرت خود برسد. علیرغم اینکه نسخه سوم بازی Max Payne داستان نسبتا خوب و اکشن هیجان انگیزی را ارائه داد، اما هیچ گاه نتوانست در میان بازیبازان به محبوبیت دو نسخه اول دست یابد. موضوعی که باعث شد تا راک استار ساخت ادامه بازی مکس پین را متوقف کند و طبق شایعات به فکر ساخت ریمیک دو نسخه اول باشد.
بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا چهارمین قسمت پادکست بازی را به ” بررسی دلایل موفقیت و محبوبیت سری بازی مکس پین” اختصاص دهیم. شما میتوانید قسمت چهارم پادکست گیمینگ گیم پالِت را از طریق پخش کننده قسمت پایین گوش دهید. حتما به کانال گیم پالت در وبسایت کست باکس مراجعه کنید زیرا از هفتههای آینده پادکستهای جذاب تری را برای شما قرار خواهیم داد. امیدوارم که از این پادکست گیمینگ لذت ببرید.
محتوای پادکست:
- نگاهی به تاریخچه سری Max Payne | دقیقه 1:52 تا 13:02
- دلایل موفقیت بازی Max Payne | دقیقه 13:14 الی 16:35
- نگاهی به مکانیزم Bullet Time در بازی مکس پین | دقیقه 16:36 الی 25:40
- منابع الهام بازی Max Payne | دقیقه 25:51 الی 27:54
- دلیل انتخاب شیوه روایت کمیک بوکی در داستان Max Payne | دقیقه 25:51 الی 37:00
- نگاهی مختصر به لول دیزاین بازی Max Payne | دقیقه 37:32 الی 50:48
- دلایل شکست Max Payne 3 | دقیقه 50:51 الی 55:20- دقیقه 62:20
- نگاهی به آینده سری بازی Max Payne | دقیقه 62:20 الی 62:35
مهمانان اپیزود چهارم:
هدایت احمد زاده
از شما دوستان و همراهان عزیز رسانه گیم پالِت خواهشمندیم، نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با موضوع قسمت چهارم و همچنین در جهت بهبود کیفیت پادکست گیمینگ در اپیزودهای آینده را در قسمت کامنتها به اشتراک بگذارید.