تا قبل از انتشار نسخه دموی بازی Forspoken روی کنسول پلیاستیشن ۵، آخرین ساخته استودیوی بازیسازی Luminous Productions یکی از بازیهای موردانتظار سال جدید بود. اما با توجه به عملکرد آن نسخه آزمایشی و نظر متناقض کاربران و همچنین مدّت زمان کمی که تیم سازنده جهت اصلاحات داشت، در نهایت منتقدان به این بازی چه جوابی دادند با بررسی نمرات بازی Forspoken با گیم پالت همراه باشید.
استودیوی بازیسازی Luminous Productions برای شروع سال جدید میلادی یکی از عناوین جاهطلبانه با داستانی کاملاً غنی را آماده انتشار کرده تا بازیکنان با تجربه این محصول شاید بتوانند یک داستان ماجراجویی جدید و به دور از هرگونه تکراری را تجربه کنند. سوال اصلی اینجا است که آیا تیم توسعهدهنده فقط باید از پس نگارش و روایت داستان برای بازی Forspoken که پیشتر یکی از موردانتظارترین بازیهای سال جدید بود، بر میآمدند؟
قطعاً جواب منفی است؛ حتی بازیهای ماجراجویی توجه بیشتری در زمینه گیمپلی نسبت به روایت و گرافیک نیاز دارند که با تجربه نسخه آزمایشی بازی Forspoken نظرات مختلفی در همین زمینه بیان شد. خیلی از مخاطبان نسبت به اختلاف نمایشی و نسخه آزمایشی گلههایی داشتند و بعضی دیگر نیز همچنان به محصول نهایی امیدوار هستند.
شایان کریم زاده در پیشنمایش بازی Forspoken نظر خودش را اینطور بیان کرد که:
… در کل بازی هنوز در بحث گیمپلی و توازان ساختار مبارزات و چالشهای حاضر در دنیای بازی اثری ناقص و مشکل دار نشان داده است.
به هر حال برای آن دسته از مخاطبان که اطلاعات خاصی از این بازی ندارند، باید گفت که داستان بازی Forspoken حول محور شخصیتی به اسم فری هالند، یک جوان اهل شهر نیویورک، میچرخد که به خاطر موضوعاتی وارد دنیای فانتزی آتیا میشود. او از قدرتهای جادوییاش برای سفر و جابهجا شدن در این دنیا استفاده خواهد کرد تا راهی برای بقاء خود و خارج شدن از جایی که در آنجا گرفتار شده، پیدا کند.
در ادامه شما مخاطبان عزیز برخی از نقدهای منتشر شده و نمرات بازی Forspoken در دو سایت Metacritic و Open Critic را مشاهده و مطالعه خواهید کرد.
رسانه IGN با نمره ۶ از ۱۰:
سیستم مبارزات و پارکور پر زرق و برق در [ بازی ] Forspoken میتواند سرگرمکننده باشد، اما برای اینکه داستان کلیشهای و جهان باز و بدون شک برای کاوش در آن بسیار جالب باشد، کافی نیست.
رسانه GameSpot با نمره ۵ از ۱۰:
بازی Forspoken از نظر بصری محرک است و میتوان از موسیقیاش لذت برد، اما مبارزات خسته کننده، شخصیتپردازی ضعیف و مکانیزمهای ساده تجربهای متوسط را ایجاد میکند.
رسانه PlayStation LifeStyle با نمره ۸۰ از ۱۰:
بازی Forspoken نشاندهنده ریسک بزرگی بود که توسط [ استودیوی ] Luminous Productions تازه کار انجام شد. اگرچه ممکن است گاهی داستان فانتزی به نظر برسد، اما روش طی کردن مسیر و مبارزه بیشتر چیزها را جبران میکند. فری ممکن است برخی از افراد را به عنوان قهرمان داستان اذیت کند، اما به هم پیوستن زنجیرهای از دستورالعملهای جادویی در عرض چند ثانیه و در عین حال ماهرانه پاداش به همراه دارد. در نهایت من از تجربه بازی Forspoken دور شدم و از کمک به مردم آتیا لذت بردم.
رسانه Game Informer با نمره ۷.۵ از ۱۰:
داستان و مبارزات بازی Forspoken در رسیدن به اوج حرکت و در اکتشاف شکست خورده است؛ اما خوشبختانه این دو عنصر بیشتر تجربه [ مخاطب ] را تشکیل میدهند. من، اغلب به معنای واقعی کلمه، در حدود ۱۵ ساعت به تجربه بخش داستانی پرداختم و اکنون دنیای بزرگی پر از گوشهها و شکافهایی دارم که مشتاقم در آن بگردم و کاوش کنم. روایت با من سازگار نبود و اغلب از جنگیدن در جهان بازی اجتناب کردم؛ اما دوست داشتم فری را از جاهای مختلف عبور دهم و میان [ سرزمین ] آتیا پرواز کنم تا تمام صندوقچهها و رازهای مخفی را کشف کنم.
رسانه Hardcore Gamer با نمره ۴ از ۱۰:
جایی که بازی Forspoken باید یک شروع جدید و جذاب برای [ استودیوی ]Luminous Productions باشد، نتیجه نهایی جز نه تنها یک بازی ساده و بی پرده است، بلکه دلیلی برای مراقبت از راز و رمز آشکارش را ندارد. مجموعهای از ناهماهنگیهای فنی، طراحی بیسطح جهان باز و ناامیدکنندهتر از همه، تعداد انگشتشماری از سیستمها با لذّت واقعی که به مخاطب اعمال میکند، در مواقعی پتانسیل کامل این بازی را محقق نمیکنند.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟
متأسفانه خراب کرد