شان لیدن (Shawn Layden)، از مدیران سابق پلیاستیشن، اعتقاد دارد که به زودی بودجهی لازم برای ساخت هر بازی برند پلیاستیشن، از ۲۰۰ میلیون دلار گذر خواهد کرد و این رویه به خودی خود باعث خواهد شد تا نوآوری کمتر و دنبالههای بازیهای موفق بیشتر شوند.
بودجهی ساخت بازیهای پلیاستیشن از 200 میلیون دلار گذر خواهد کرد
شان لیدن، اخیرا مصاحبهای با وب سایت بلومبرگ داشته است و در طی آن اعلام کرده که با شروع هر نسل جدید، بودجهی ساخت بازیهای جدید دو برابر میشود و بر همین اساس، امروزه پلیاستیشن در معرض خطر عبور بودجهی لازم از ۲۰۰ میلیون دلار قرار گرفته است. به نظر وی این رویه باعث خواهد شد تا شاهد ساخت دنبالههای بیشتری باشیم چرا که ریسک کمتری به دنبال خواهند داشت نتیجه آن میشود که نوآوری کم کم از بین میرود و شاهد یک ریخت شدن بازیها خواهیم بود.
جیسون شرایر (Jason Schreier)، خبرنگار معروف صنعت بازیهای ویدیویی، در این رابطه اعلام کرد که در حال حاضر بازیهای پر هزینهای مانند سری Call of Duty، دقیقاً در یک فرایند تکراری گیر کردهاند. این بدان معنی است که هر ساله شاهد عرضهی یک یا چند نسخه از سری Call of Duty هستیم که دقیقا تجربهی یکسانی را ارائه میدهند. به نظر شرایر، با افزایش هزینهی ساخت بازیها، توسعهدهندگان تصمیم گرفتهاند تا ریسک کمتری بکنند و همین باعث شده تا شاهد نوآوری کمتری باشیم.
شان لیدن در مصاحبهی خود اعلام کرد که قصد دارد تا بخشی از درمان این رویهی تکراری شدن را بر عهده بگیرد و تا حدودی جلوی این مشکل بایستد.
من برای آخرین فعالیت حرفهای خود آماده میشوم و هدفم این است که افراد بیشتری را وارد حوزهی بازی سازی کنم و خلاقیت را دوباره در این صنعت احیا سازم. همچنین قصد دارم تا کاری کنم که افراد بیشتری از بازی کردن و تجربهی نوآوریهای جدید لذت ببرند.
بد نیست که بدانید شان لیدن تا سال ۲۰۱۹ ریاست استودیوهای جهانی پلی استیشن را برعهده داشت اما از آن موقع تا به الان در یک سکوت خبری فرو رفته و از سمت خود نیز استعفا داده است. وی در حال حاضر در بخش هیئت مشاورهی شرکت استریم لاین (Stream Line) در حال فعالیت است.
نظر شما در این رابطه چیست؟ به نظرتان با افزایش هزینههای بازی سازی خلاقیت کاهش خواهد یافت یا برعکس؟ نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.