هرمن هالست (Hermen Hulst)، ریاست استودیوهای جهانی پلیاستیشن، گفته است که سونی (Sony) به سرمایه گذاری بر روی توسعه دهندگان ژاپنی و عناوین توسعه داده شده توسط آنها ادامه خواهد داد.
سونی سرمایه گذاری روی توسعه دهندگان و بازیهای ژاپنی را ادامه خواهد داد
اخیرا به دلیل رفتارهای سونی با استودیوهای ژاپنی خود، بسیاری از طرفداران پلیاستیشن نگران شدند و اعلام کردند که نسبت به رفتارهای متناقض سونی با استودیوهای ژاپنی تحت نظر خود احساس خوبی ندارند.
همانطور که میدانید، ژاپن استودیو (SIE Japan Studio)، استودیوی توسعه دهندهای که در طول این سالها برخی از بهترین و به یاد ماندنیترین بازیهای مجموعهی پلیاستیشن را ارائه داده بود، اوایل امسال به صورت کامل تعطیل شد و به عنوان یک تیم بزرگتر با استودیوی تیم آسوبی (Team Asobi)، سازندهی عنوان موفق Astro’s Playroom، ادغام شد و در حال حاضر بر روی عنوانی که بزرگترین و جاه طلبانهترین پروژهی این شرکت تا به الان نامیده میشود، کار میکنند.
با این همه، سونی همچنان اصرار دارد که ژاپن و استودیوهای آن همچنان بخش مهمی از استراتژی بازار این کمپانی است. در مصاحبهی اخیر خود با رسانهی گیم اینفورمر (Game Informer)، هرمن هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلیاستیشن، تاکید کرد که توسعهی عناوین ژاپنی و کار با استودیوهای ژاپنی هنوز هم بخشی مهم از استراتژی آنهاست. هالست با تاکید بر روی گسترش استودیوی تیم آسوبی و ادامهی کار بر روی ساخت عنوان Gran Turismo توسط پولیفونی دیجیتال (Polyphony Digital) تایید کرد که سونی همچنان بر روی توسعهی استودیوهای ژاپنی سرمایه گذاری خواهد کرد و گفت که این استودیوها بخشی از هویت شرکت سونی هستند.
ما در حال حاضر استودیو تیم آسوبی را تحت نظر نیکلا داست (Nicolas Doucet) گسترش دادهایم، بنابراین در واقع روی این استودیو سرمایه گذاری بزرگی کردهایم. گاهی اوقات مردم فراموش میکنند که ما استودیوی پولیفونی دیجیتال را نیز داریم که یک تیم در دو مکان مختلف است.
همچنین در خارج از توکیو نیز بر روی توسعه دهندگان تیم خارجی خود سرمایه گذاری کردهایم و لازم به ذکر است که این تیم تا الان با استودیوهایی مانند فرام سافتور (From Software) و کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) نیز کار کرده است. بنابراین ما بر روی توسعهی بخش ژاپنی خود سرمایه گذاری زیادی کردهایم و این کار حقیقتا چیزی است که ما آن را دوست داریم. من فکر میکنم این بخش، بخش مهمی از هویت اصلی پلیاستیشن است که هرگز نمیتوانم ببینم که از آن فاصله گرفتهایم.
به طرز جالبی، برخی از شایعات اخیر نیز ادعا کردهاند که استودیوی فرام سافتور بر روی IP جدیدی در سبک سولزلایک (Soulslike) برای پلیاستیشن 5 کار میکند و فرآیند توسعهی آن نیز توسط ایکسدو (XDev) پشتیبانی میشود.
نظر شما در این رابطه چیست؟ به نظرتان سونی در حال ساخت چه عناوین جدیدی توسط استودیوهای ژاپنی خود است؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.