اخیرا مشخص شده است که کارگردان بازی Final Fantasy 15 بر روی توسعهی دو بازی جدید نسبتا بزرگ و عظیم در کنار یک استودیوی نامشخص کار میکند و البته هنوز جزئیاتی از این عناوین در دست توسعه نیز منتشر نشده است.
فعالیت کارگردان Final Fantasy 15 بر روی توسعهی دو بازی جدید
کارگردان بازی موفق Final Fantasy 15، هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata)، در حال کار بر روی دو بازی جدید و در مقیاس نسبتا بسیار بزرگ است که به نظر میرسد هر دو به عنوان نسخههایی جدید و تکامل یافتهتر از بازیهای سری Final Fantasy خواهند بود.ش
در مصاحبهی جدید با نشریهی ژاپنی فامیتسو (Famitsu)، تاباتا تایید کرد که استودیوی وی، جیپی گیمز (JP Games)، در حال توسعهی دو پروژهی بزرگ و جدید در کنار همکاری با یک شرکت بزرگ نامشخص میباشد. همچنین در این زمینه تاباتا تایید کرد که اولین پروژهی در دست ساخت این استودیو که البته به تازگی از مرحلهی پیش تولید خارج شده، نسخهای جدید و تکامل یافته از بازی Final Fantasy Type-0 منتشر شده در سال 2011 میلادی است که آن را نیز خود وی کارگردانی کرده بوده است.
اینطور که به نظر میرسد هنوز چیز زیادی از این بازیها ساخته نشده و به همین دلیل نیز اطلاعات زیادی از آنها منتشر نشده است، اما اینطور که مشخص شده است یکی از این بازیهای یک عنوان نسبتا هیجان و با گیمپلی سریع و نسبتا خشن خواهد بود که مدت زمان به پایان رساندن داستان آن کوتاه است ولی به واسطهی یک بخش چند نفرهی غنی و محتواهای دانلودی بعد از انتشا ارزش تکرار بالایی خواهد داشت.
پروژهی دیگر در دست ساخت این استودیو به نظر میرسد که حتی یک پروژهی کاملتر و بلند پروازانهتر از عناوین قبلی این کارگردان باشد. به گفتهی تاباتا، این یک بازی AAA جهان باز خواهد بود که شباهتهای بسیاری به زندگی واقعی خواهد داشت و از همه مهمتر جهانی گسترده و وسیع را ارائه خواهد داد. اینطور که مشخص شده این بازی به عنوان یک نسخهی تکامل یافتهتر از بازی Final Fantasy 15 توصیف شده است، اما با این حال هنوز مشخص نیست که این به چه معناست. آیا قرار است تایک بازی دیگر مشابه با Final Fantasy 15 توسعه یابد یا اینکه قرار است در بازی جدید تنها از تجربیات و مکانیکهای Final Fantasy 15 استفاده شود؟ به هر حال تا انتشار جزئیات بیشتر باید منتظر بمانیم.
همچنین لازم به ذکر است که بازی اول این استودیو به نام The Pegasus Dream Tour چند وقت پیش منتشر شد و توانسته بود تا تجربهای جدید را با ارائهی یک گیمپلی متفاوت دربارهی ورزش و پارالمپیک ارائه دهد. این بازی به خوبی نشان داد که این استودیو توانمندیهای بالایی دارد و اگر حمایت و بودجهی کافی داشته باشد خواهد توانست تا عناوین لایق توجه و درخوری را منتشر نماید. البته هنوز برای قضاوت زود است و حالا حالاها باید منتظر اطلاعات بیشتر از این استودیو و عناوین در دست توسعهاش باشیم.
همچنین شایان ذکر است که تابات در مصاحبهی اخیر خود با رسانهی SoraNews24 مستقر در توکیو جزئیاتی را در مورد تصمیم خود برای ترک کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix) ارائه داد و همچنین در همین راستا نیز توضیح داد که وی در آن برههی زمانی به شدت احساس میکرد که باید از فضای بزرگ و رقابتی اسکوئر انیکس فاصله بگیرد و بر روی ایدههای خود برای ساخت بازیهایی بزرگتر فعالیت نماید.
تاباتا همچنین گفت: هنگامی که شروع به کار برای خودم و در استودیوی خودم کردم چندین پیشنهاد برای ساخت بازیهای AAA دریافت کردم و حقیقت باید بگویم که آنها پیشنهادهایی بسیار خوب و وسوسه انگیز بودند، اما در حقیقت من قصد داشتم تا بازی را بر اساس ایدههای خودم بسازم و چیز جدیدی را امتحان کنم. در واقع باید بگویم که با ساخت این دو بازی جدید امید دارم تا بتوانم یک سبک جدید و یا یک نوع تجربهی تازه در بازیها پدید بیاورم.
نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرتان چه بازیهای از سمت این استودیو در دست ساخت هستند؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.