مدیریت استودیوهای ایکسباکس، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، اخیرا به صحبت در مورد برنامههای آیندهی خود و مایکروسافت برای استودیوهای زیرمجموعهی ایکسباکس پرداخت و در مورد نحوهی تاثیر گذاشتن این خریدها و تتنوع بخشیها در آیندهی ایکسباکس نیز توضیحاتی ارائه داد.
به نظر فیل اسپنسر تنوع بخشی به استودیوها و بازیهای ایکسباکس ادامهدار خواهد بود
مدیریت استودیوهای جهانی ایکسباکس، فیل اسپنسر به تازگی دیدگاههای ارزشمند و قابل توجهی از خود و برنامههایش را برای آیندهی ایکسباکس و این برند و همچنین این مورد که مسئلهی خرید استودیوهای متنوع تا کجا پیش خواهد رفت و قرار است تا چه نقشی در گسترش ایکسباکس داشته باشد، به اشتراک گذاشته است.
در طول پادکست جدید فیل اسپنسر با رسانهی آی جی ان (IGN)، فیل اسپنسر در مورد این موضوع مهم و اساسی که چگونه تیم استودیوهای بازیسازی ایکسباکس قرار است تا در ادامه گسترش پیدا کنند صحبت کرد و همچنین وی تاکید زیادی بر این مورد نمود که هنوز راه بسیار طولانی در پیش روی ایکسباکس قرار گرفته تا به آن ایدهآلی که وی در نظر دارد برسد و بتوان هر نوع بازی را که هر بازیباز درخواست در ایکسباکس پیدا نمود.
فیل اسپنسر در طول این پادکست گفت: در حقیقت وقتی که به نمونه کارهای خودمان و استودیوهای تحت مجموعهیمان نگاه میکنم، به خوبی متوجه میشویم که هنوز به آن ایدهآل مورد نظر نرسیدهایم. در حقیقت به شخصه معتقد هستم که ما باید از هر نوع بازی و از هر نوع استودیوی و استعدادی در مجموعه خود برخوردار باشیم و همانطور که میدانید برای تحقق این هدف هنوز راه طولانی و پر مشقتی را باید بپیماییم.
وی همچنین تاکید ورزید و گفت: مهمترین چیزی که باعث رشد یک مجموعه به ویژه استودیوهایی که بر روی بازیسازی تمرکز دارند میشود، قدرت و خلاقیت سازندگان است و نه بودجه و امکانات یک کمپانی. ما به شدت در تلاش هستیم تا تمرکز استودیوهای تحت نظر خود را از روی بودجه و افراد بیشتر برداریم و بیش از هر چیزی قصد داریم تا آنها را متمرکز بر روی استعداد و خلاقیت و قدرت ذهن تک تک توسعه دهندگان بنماییم. همانطور که میدانید یک بازی خوب یک بازی خوب است و اصلا ربطی ندارد که انحصاری باشد یا خیر. در حقیقت هدف اول ما ارائهی یک بازی خوب و بی نظیر است که خلاقیت سازندگان و استودیوها را بیش از پیش نمایان کند.
شایان ذکر است که ایکسباکس به لطف خرید اخیر شرکت مادر کمپانی بزرگ بتسدا (Bethesda)، زنیمکس مدیا (ZeniMax Media)، در حال حاضر 23 استودیوی انحصاری دارد. مسلما این به خوبی نشان میدهد که مایکروسافت برای این نسل با قدرت بیشتری بازگشته است و همانطور که اسپنسر گفت قصد دارد تا از هر سبک و ژانری یک استودیو و یک بازی منحصر به فرد در آستین داشته باشد که مطمئنا خبر خوبی است و نشان دهندهی رشد عظیم فکری مایکروسافت در زمینهی بازیسازی است.
اینطور که به نظر میرسد در این نسل قرار است تا شاهده انحصار طلبی بیشتری نیز باشیم. همانطور که میدانید سونی نیز اخیرا استودیوی سازندهی بازی Returnal، هوسمارک (Housemarque)، را خرید و به مجموعهی استودیوهای خود اضافه کرد. قطع به یقین نیز مایکروسافت و سونی خریدهای بیشتری را در نظر دارند و علی رغم اینکه برخی معتقدند انحصار گرایی خوب نیست، اما به نظر میرسد که حداقل حالا حالاها این روند ادامه دارد و شاهد خریدهای بیشتری خواهیم بود.
نظر شما در این مرود چیست؟ به نظرتان انحصار گرایی و خرید استودیوهای بیشتر حرکت خوبی است یا خیر؟ به نظرتان این اتفاق در نهایت به نفع بازیبازان خواهد بود یا اینکه از تجربهی بازیهای دیگری محرومم خواهیم شد؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.